2010. április 18., vasárnap

Gombaleves vajasgaluskával

Nem gondolom, hogy olyan receptet írok most, amit sokan nem ismernek. Gombalevest sok féle képpen lehet készíteni. Diétásan vagy csak kicsit könnyedebben, de lehet laktatóbb formában is. Természetesen változik az íze is a hozzávalók függvényében, de nem hiszem, hogy a könnyedebb formájában készült levesnek ízetlenebbnek is kell lennie. A megfelelő fűszerezés pótolhatja a pirított liszt vagy a rántás ízét. Régebben én is liszttel készítettem, rántással vagy habarva, de jó ideje már egyáltalán nem teszek bele lisztet.
  • 1 fej hagyma apróra vágava
  • 2-3 ger. fokhagyma összevágva
  • 1 tk szárított kakukkfű
  • 1mk szárított borsikafű
  • frissen őrölt bors
  • 1/2 kg sampinyon gomba szeletekre vágva
  • 1 ek vágott zöldpetrezselyem + 1 ek a főzés végére

Olívaolaj és vaj keverékén megpárolom a hagymát és a fokhagymát. Hozzáadom a vastagabb szeletekre vágott gombát és erős tűzön néhány percig kevergetem. Beleteszem a fűszereket és kivételesen a petrezselyem zöldet is, mert pirítva egészen más íze lesz, igaz sokat veszít a vitamin tartalmából. Felengedem forrásban levő vízzel és összeforralom. A gombának nem kell sok főzés, de még a galuskával is főlni fog.

  • 1 db tojás felverve
  • 1 ek sűrű tejföl
  • 1 ek olvasztott vaj
  • bors
  • 2-3 ek liszt / esetleg több, a tojás nagyságától függően /

A galuskához valókat villával öszekeverem és teáskanállal a forrásban levő levesbe adagolom. Tetszés szerinti nagyságú galuskákat tehetünk bele. Nem kell sok főzés, hamar elkészül. A vajasgaluska nagyon finom levesbetét, de margarintól már nem lesz olyan az íze, viszont nyugodtan elkészíthető azzal is. --------Karalábélevesbe, karfiollevesbe, borsólevesbe és gombalevesbe nagyon szeretem. A galuska masszájába tehetünk vágott petrezselymet vagy más zöldfűszert is.

Tálalásnál tejfölt keverjünk a levesbe.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a gomba levest és tiéd is nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is nagy kedvenc a gombaleves. Én is leszoktam a lisztes sűrítésről. Ha sűrűbben akarom, akkor előre megfőzöm a karikákra vágott szárakat, összeturmixolom, és ebbe főzöm meg a levest.

    Az a három pöfeteg ott lenn, igencsak nyálfolyató :-)

    VálaszTörlés
  3. A gomba mindég kisegít, ha nincs ötletem. Krémlevest is szoktam főzni belőle.

    A pöfetegeket a szomszéd nénitől kaptam, de nem árulta el a lelőhelyet, pedig már fáj a lába és nem tud kimenni. Az idén újra megpróbálom rávenni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.