2010. május 16., vasárnap

Rozsdás marhasült


Volt egy ilyen receptem a Nők Lapjából, de a sok cetli között eltűnt. Amikor nagyon kellene, akkor nincs elég türelmem keresgélni a papírok között és gyorsan rámondom, hogy nem találom. Ilyenkor jön a net. Nem sok találat volt és meglepődtem a nagy végletek közötti választási lehetőségen. Volt olyan, amelyik szerintem egyáltalán nem hasonlított a rozsdás jelzőre. Pontosan most sem tudom, hogy mit jelöl, de az elkészült étel hasonlított a régi receptemhez.
  • 1 kg marhahús/ nekem comb szeletek /
  • 6 fej hagyma
  • 3 ger. fokhagyma
  • 2 dl száraz vörösbor
  • frissen őrölt bors
  • esetleg 1 ek mustár, de én nem szoktam tenni bele
  • víz és lassú főzés
  1. A hús szeleteket sózás nélkül lisztbe forgatva megsütöttem egy kevés olajon. Jó kis kérget is sütöttem rájuk.
  2. A hagymákat félkarikára vágtam és szintén egy kevés olajon megfonnyasztottam. Bőségesen sóztam, hogy később a húsnak is átadjon belőle. Frissen őrölt borsot tettem rá.
  3. A kisütött hússzeleteket a hagymás edénybe szedtem.
  4. Felöntöttem vízzel, hogy bőven ellepje és beleöntöttem a bort is.
  5. A tűzhelyen felforraltam és azután betettem a sütőbe kb. 3,5-4 órára 160 fokon. Közben egyszer megnéztem, hogy nem főlte-e el a vizet. Ha kell, akkor pótoljuk.
  6. Amikor készen van, akkor a leve sűrű szaft lesz, nem kell a hagymát turmixolni, mert anélkül is elég pépes. A színe mélybarna, de ehhez hozzásegít a marhahús eredeti barnás színe is.

Lehet sokkal több vörösborral is főzni és lehet mustárt, babérlevelet is tenni bele. Ízlés dolga, hogy ki-milyen fűszerezést követ.

Sajnos a marhahús nálunk még mindég nem igazi minőségben elérhető és nincs is kellő választék. Persze egy saját hentes biztosan kisegítene minden helyzetben. Nekem most marhacomb volt az alapanyag, de bármennyire is sikerült puhára főzni, a szálas húst még is csak rágcsálni kellett. Ez sajnos sokat levon az élvezeti értékéből.

A köret egy egyszerű héjában főtt burgonya volt, amit előző nap főztem meg, de csak fél puhára, hogy másnap szépen lehessen darabolni. Szépen lejött a héja így is. Sütőben sütöttem meg a darabolt, sózott és olajjal össszeforgatott burgonyát. ------Burgonyafánk is remek körete lehet.

2 megjegyzés:

  1. Triptofán függő2012. április 21. 11:04

    Szia! Kerestem "rozsdás" vagy "szaftos" marha leírásokat, így kerültem a konyhádba.
    Így tudom én is Édesanyámtól, ahogy Te leírtad. Egy valamiben tér csak el kettőnk rozsdása. Én az elején a vékony szelet marhát alaposan laposra verem. Így érem el, hogy nem szálkás. Ha még oly vén is... De köszönöm, hogy megosztottad velem is, mert sikerült felelevenítenem a receptet! 2012. áprilsi

    VálaszTörlés
  2. Igazad van, a klopfolás jó ötlet! Én annyira leszoktam róla, hogy eszembe sem jutott, de legközelebb majd jól elverem a húsokat, mert az ételt megéri többször elkészíteni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.