2010. június 7., hétfő

Borjúragu

Borjúhúst még nem vettem eddig. Ettem már ebből készült pörköltet, de ez a fajta hús nem áll kupacokban a boltban, ezért nem tudtam élni a lehetőséggel ezidáig. Most is félve hoztam haza, ugyanis ez a csomag a gulyáshús névre hallgatott, és erről vannak rossz élményeim. Régóta nem veszek már előre fölvagdosott húst, mert a csomagolásba jó magyar szokás szerint mindég eldugják a semmire nem jó cafatokat is. Most mégis vettem, mert ez harmadannyiba került, mint az egyben darab hús.


  • beszerzési forrás a Lidl és a csomagolója egy magyar vállalkozás

  • alig kellett eldobni belőle, annyira minimális volt a veszteség, hogy alig akartam elhinni

  • remélem a többi csomag is ilyen és nem ez volt a kivétel, mert szeretnék még venni



Semmiképpen nem akartam pörköltet főzni, mert ha fiatalabb a hús, akkor legyen könnyebb a ragu is. Az angol szakácsok szoktak hasonló zöldségalappal kezdeni, ha húsos ragut készítenek. Hagyma, répa, zellerszár.


  • 70 dkg borjú apróhús

  • 2 közepes hagyma

  • 3 ger. új fokhagyma

  • 2 közepes répa

  • 4 szál szárzeller

  • 1 babérlevél

  • 1 dl száraz fehérbor

  • kb. 1/2 dl házi paradicsomlé


  • bors

Mielőtt a borsikafű mániám eluralkodott volna rajtam, gyorsan elraktam a fűszerkosaram, mert nem akartam extra ízekkel dúsítani a ragut.



Ez csak az egyik kosár, van egy másik a keleti fűszerekkel és van egy harmadik, amiben a gyakrabban használt exotikus fűszerek vannak. Szóval, a kísértés nagy, de most ellenálltam.


  1. A hagymát apróra vágtam és a fokhagymával olajon megfonnyasztottam.

  2. Hozzáadtam az összevágott répát és zellerszárat is. A zellerszárat meg szoktam hámozni.

  3. Beletettem a babérlevelet és beleöntöttem a bort. a bort elfőztem.

  4. A paradicsomlé után felöntöttem vízzel és összeforraltam.

  5. A hús hozzáadása után annyi vizet öntöttem rá, hogy bőven ellepje és fölforraltam.

  6. Alufóliával letakartam a lábast és betettem a 170 fokos sütőbe 1,5 órára.

Szeretek sütőben főzni, mert ha jó arányban adom az ételhez a folyadékot, akkor nem kell mellette állni és figyelni, mert jól el van magában. Most kicsit több lett a víz, de elfőztem, amikor kivettem a sütőből.



  • Fokhagymás, rozmaringos sült újkrumplit készítettem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.