2010. július 7., szerda

Töltöttpaprika

Ritkán szoktam töltöttpaprikát főzni, pedig szívesen esszük, de nyáron azért sorra kerül. Amikor a gyerekek kicsik voltak, akkor többször készítettem, viszont akkor nem a paprikába töltött hús volt a népszerűbb, hanem a sima gombócok. Valamiért a gyerekek nem szeretik a paprikát. Azért, hogy a paradicsomszósz a paprika ízt megkapja, régebben csak néhány paprikát töltöttem meg vagy csak belefőztem az íze miatt a szószba.
  • 7 db közepes méretű paprika
  • 1/2 kg darálthús
  • 10 dkg rizs megmosva, de nyersen
  • 1/2 hagyma apróra vágva
  • 2 ger. fokhagyma összetörve
  • bors
  • majoránna
  • 1 tojás

A töltelék hozzávalóit én nyersen szoktam összekeverni, mert először sós vízben kifőzöm a paprikákat és a gombócokat is, és ezt a vizet felhasználom a szósz készítésénél. Finom paprika ízű a főzőlé, kár volna kiönteni.

A paprikákat lehet úgy tölteni, hogy kicsit megpúpozzuk a tölteléket, mert a tojás összefogja, nem fog kijönni belőle.

Enyhén sózott vízben főztem kb. 40 percig a paprikákat. A viz sózásával vigyázni kell, ha később fel akarjuk használni. A megfőlt paprikákat kiszedtem, amíg elkészítettem a paradicsomszószt.
  • 1 dl olaj
  • 10 dkg liszt
  • 1 kis doboz sűrített paradicsom
  • 7 dl-es üveges paradicsomlé / házilag eltett, de finom olasz is van /
  • kb. 1,5 l főzőlé és/vagy víz
  • cukor ízlés szerint

Az olaj soknak tűnhet, de ebből a mennyiségből egy méretes lábassal készült a szósz. Mi főtt krumplival szoktuk enni / menza feeling /, ezért kell a sok szósz, de természetesen lehet jóval kevesebbel is. A cukorral ízlés szerint ízesítjük. A kész szószba visszateszem a paprikákat és negyed óra alatt összeforralom, hogy kicsit átvegye a paprika is a paradicsomos ízt.

  • Meleg rántást hideg vízzel
  • Hideg rántást meleg vízzel

kell felengedni. Ekkor valószínűleg nem fog megfőlni idő előtt és jól ki lehet keverni. A meleg rántást mindég vegyük le a tűzről, mielőtt hozzáadnánk a vizet és mindenképpen hagyjuk pihenni 1/2--1 percig. Így egész biztosan nem lesz csomós a felöntött rántás.

2 megjegyzés:

  1. Mi is így készítjük, én mindig elősütöm a megtöltött paprikát, így sokkal finomabb. Most meg is enném!

    VálaszTörlés
  2. Kevesen készítik ilyen módon. Azt hogy csinálod, hogy megsütöd a paprikát?

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.