2010. augusztus 25., szerda

Sült libamell burgonyagratinnal


A libamell volt a ráadás ebben az ételben, mert igazából a burgonyát akartam ilyen módon elkészíteni. Nem egy mai felfedezésű recept, biztosan sokan hallottak róla, de talán úgy, mint engem,visszatartott  sokakat az elkészítés módja. Pontosabban a burgonya előkészítése sütésre.
Sajnos a képen nem látszik, pedig igazi talapzatot készítettem belőle. Nálam ugyanis az élvezeti érték fontosabb, mint a kép, ezért nem csinálok 25 képet csak 2-3 db-ot, hogy ne hűljön ki. Nem rendezem át a tányért sem közben, hogy jobb szögből készülhessen a kép. Talán majd egyszer eljutok oda is.

Ezzel a hasznos segítővel nagyon egyszerű volt vékony szeletekre vágni a krumplit. Ha ilyen nincs, akkor az uborkagyalu is jó lesz. Késsel azt hiszem ez elég reménytelen vállakozás.
Nekem legalább 1kg krumpliból készült.

 

Vajjal kikent tepsibe tettem a karikákat. Szigorúan egyesével, kicsit fedve egymást vagy szorosan egymás mellé. Csak enyhén sóztam, mert nagyon vékonyak voltak a krumplik.
Két-három sort tettem egymásra, utánna meglocsoltam a tejszínnel, ezután ismét krumpli, majd megint kevés tejszín, amíg el nem fogytak a karikák.
A végén ráöntöttem az összes folyadékot és takarás nélkül sütöttem 180 fokon kb. egy órát.




  •  60 dkg kissé szétfövő burgonya
  • só, bors, szerecsendió
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tej
  • vaj


Szeletelés után nagyon szépen látszódott a sok krumpli réteg. Át is sült és megpuhult teljesen.

Vajban sütött cukkinirudak voltak mellé. Ezeket reszelt fokhagymával sütöttem össze.
A hús szaftjába tettem 2 ek vörösboros hagymalekvárt és balzsamecetet, majd besűrítettem. Botmixerrel pépesítettem és egy pici mézet is adtam hozzá.

A körteszeleteket vajban sütöttem meg erős tűzön, hogy ne essen szét. A salátaöntet magos mustárból, mézből és világos balzsamecetből állt. Rómaisaláta levelekre tettem a körtét és meglocsoltam az öntettel. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.