2010. december 17., péntek

Narancsos répalekvár



Nem feltétlenül Karácsony előtti recept, de annyi igaz, hogy néhány évvel ezelőtt még csak a tél közeledtével lehetett narancsot kapni. A recept ezért is ír narancs aromát. Ma én már nem teszek bele, helyette több narancslevet- és héjat teszek.

Amikor először főztem ilyet és a gyerekeim nem kis büszkeséggel és dicsekedve vitték az iskolába, jót szórakoztak az osztálytársaik értetlenkedésén és hitetlenkedésén.
Nem készítem minden évben, de már egy ideje kérdőre vontak, hogy mikor lesz? Hát, most lett.
  • 1 kg sárgarépa kisebb darabokra vágva, hogy hamarabb megpuhuljon
  • 2-3 dl víz
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 narancs reszelt héja
  • 1 vaníliarúd kettévágva
Ezeket kezdjük összefőzni, hogy a répa megpuhuljon. Ha nagyon elfől a víz, egy kevéssel lehet pótolni.
  • befőzőcukor a lekpraktikusabb szerintem: vagy 1 kg cukor az egy kg répához; vagy 1/2 kg cukor a  2:1-ben változatból.
  • hozzákeverjük a megpuhult a répához
  • a citrom és a narancsok levét is hozzáadjuk
Összefőzzük a cukorral együtt és botmixerrel pürésítjük. Picit kesernyés lesz a sok héjtól, de nem bántóan.
Kiforrázott üvegekbe tesszük, fejreállítjuk öt percre és mehet a polcra.
A biztonság kedvéért én másnapig azért szárazdunsztba teszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.