2011. március 30., szerda

Zöldségkrémleves camambert-es pirítóssal


A tv-ben láttam és nagyon megtetszett. Különösen érdekelnek azok az ízesítések, amelyek az én hagyományos ételeken edződött konyhakúltúrámat színesítik.  A krémlevesek felfedezése olyan lehetőségeket teremtett, hogy azóta is rendszeresen kísérletezek vele. Nem mondom, könnyebb, ha van egy kis ihlet, de magamtól is képes vagyok különféle zöldségeket összeturmixolni.
  • 1 fej hagyma
  • 3 karika sütőtök
  • 3 kisebb répa
  • 1/2 fej zeller
  • 2 krumpli
  • 30 dkg brokkoli
  • 1/2 dob. konz. kockázott paradicsom vagy 3-4 szem nyers paradicsom
Olívaolajon megpároltam az összevágott zöldségeket és felöntöttem húsalaplé híján, vízzel és tettem bele egy leveskockát. Sóztam, borsoztam.
Beleöntöttem a paradicsomot is és puhára főztem mindent.
Botmixerrel pürésítettem és, hogy ne legyen nagyon sűrű, öntöttem bele még vizet.

A brokkoli fagyasztott volt, de így is megbirkóztam vele.
Azt kellett ugyanis csinálni, hogy a rózsák felszínét  le kellett vágni, mintha megskalpolnám őket.
Ezeket a brokkoli morzsákat belekevertem sűrű tejfölbe, tettem hozzá két evőkanál mascarpone sajtot és egy kisebb doboz görög joghurtot is.
Sóztam, borsoztam .

Ebből tettem egy kanállal a levesbe a tányéron.Kellemesen pikáns volt, de egyáltalán nem savanyú.
A nyers brokkoli finom kontrasztot adott a krémlevesnek.



A kenyeret tepsibe tettem, meglocsoltam olívaolajjal, rátettem a sajt szeleteket és megszórtam petr.zölddel.
Nekem csak fagyasztott volt, ezért vannak kisebb csomók a kenyéren.
Sütőben megpirítottam  a kenyereket, hogy  a sajt ráolvadjon.
Ebben a levesben a paradicsom volt az, amitől más ízű lett a leves, mint amit eddig készítettem.
A tányérba még szórtam petr.zöldet és meglocsoltam olívaolajjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.