2011. március 30., szerda

Kelkáposztás orecchiette


Munkából hazaérve kellett gyorsan valami ehetőt varázsolni. Szombat lévén megkezdtem az előre főzést, hogy a hétvége ne legyen olyan zsúfolt, ezért egy gyors tészta ételen kívül más nem is fért volna bele.
Gyors hűtő mustra után néhány maradék került elő: kelkáposzta, sonka, mascarpone.
  • Olívaolajon összevágott hagymát fonnyasztottam néhány gerezd fokhagymával együtt.
  • Csíkokra vágott nyers, füstöltsonkát tettem hozzá és tovább pirítottam.
  • Beletettem a kisebb darabokra vágott kelkáposztát és megpróbáltam sütni és nem főzni. Így a káposzta nem puhult meg, hanem finom ress maradt. Só, frissen őrölt bors és pici borsikafű is került még bele.
  • Hozzákevertem a mascarponét és öntöttem bele a tészta főzővizéből, hogy kicsit szaftosabb legyen.
  • Grana padano sajtot szeleteltem a tetejére a tányéron.
Magam is meglepődtem, hogy milyen finom lett.
A kelkáposzta egyébként is az a zöldség, amit mindenféle nehézség ellenére is sikerült megszerettetnem  a gyerekeimmel, és most felnőtt fejjel már szívesen eszik minden formában. Csak főzelék ne legyen!
Dulmina receptjei adják a bátorságot, hogy ilyen vakmerő párosítások szülessenek.

Készítettem egy  krumpli - sárgaborsó - árpagyöngy - hagyma összetételű köretet. Nagyon jó ízű lett, de sajnos nem fotogén. Sőt! Talán majd legközelebb, bár gyanítom, akkor sem lesz szebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.