2011. június 25., szombat

Salátás lepény levelestésztával


A salátaproject második fordulója.
A saláta mennyisége majdnem annyi volt, mint a levesnél, de párolás közben szinte eltűnik, ezért a kesernyéssége ellenére sokat el lehet tüntetni belőle egy lepény gyomrában.
Ez sem tűnt rossz megoldásnak, nagyobb sikere is volt, mint a levesnek.

  • 1 cs levelestészta
  • 4 nagy maréknyi összevágott salátalevél
  • 6 ger fokhagyma
  • 3 ek burgonyapehely
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1 dob 25 dkg-os krémes ricotta
  • 2 db tojás
  • bors
  • olaj+ vaj vagy margarin
Az olajon megpárolt fokhagymára tettem  a salátát és összekevertem, megfonnyasztottam.
Hozzátettem a ricottát, a tejszínt, a tojásokat és a burg.pelyhet.
Alaposan átkevertem és sóztam, borsoztam.


A tepsibe terített tésztára öntöttem a keveréket és a tetejét bőven megszórtam vékonyra szeletelt lilahagymával.

  • 2 közepes fej lilahagyma
  • 1 cs mini mozzarella

A tésztából levágott fölösleges csíkokkal díszítettem a tetejét és olívaolajat locsoltam rá.
170°C-os sütőben sütöttem kb. 30 percig.

2 megjegyzés:

  1. A burgonyapelyhet lehet valamivel helyettesíteni?

    VálaszTörlés
  2. Szerintem lehetne nem beáztatott kenyérbéllel is dúsítani. Azért kell bele valami, hogy felvegye a nedvességet és csökkentse a massza lágyságát.
    Nekem a kenyérsütés miatt mindég van itthon burg.por, de bármelyik üzletben kapható ill. bioboltokban is van.
    Néha még nagyon lágy kenyérre kenhető krémeket is jobb állagúvá tesz egy kanál burgonyapehely.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.