2011. június 8., szerda

Sültpaprikakrém kenyérre vagy sült újkrumplira, esetleg sült zöldségekre



Ez a krém alkalmas többféle felhasználásra. Tobzódunk a zöldségekben, pedig változatlanul húsevő család vagyunk.
A sültpaprikának olyan egyedi íze van, amit muszály egyszer kipróbálni mindenkinek.
Az egyszerű, héjától megfosztott sült paprika szeletek sózva, borsozva, olívaolajjal meglocsolva, balzsamecettel ízesítve nagyon finom.
A sültpaprikakrémleves szintén különleges ízű.

Ez a krém eredetileg kenyérre való kencének készült, de közben maradt egy kevés újkrumpli, ami mellől elfogyott a hús és én úgy gondoltam, hogy ezzel a krémmel finom lehet. Nekem ízlett.
  • 3 db piros kaliforniai paprika
  • 1 kicsi hagyma megpárolva
  • 10 dkg fehér sajt
  • 2 szál újhagyma
  • 1 ek. napraforgómag
  • olívaolaj
  • frissen őrölt bors
A paprikákat én nem egészben szoktam megsütni, mert szerintem sokkal praktikusabb, ha nagy szeletekre vágom, kiszedem a magját és így fektetem tepsibe.  Nem kell forgatni, szépen megsülnek egyszerre.
Alufólia is jó, nem kell sütőpapír és én nem szoktam olajat sem önteni rá.
Ennek is praktikussági oka van, mert így nem lesz később sem olajos semmi és egyszerűbb lesz a mosogatás.
Amikor megsültek a paprikák, beleteszem egy tálba és letakarom azzal a fóliával, amin sült.

Egyszer próbáltam nejlonzacskóba tenni, de vagy nagyon forró volt a paprika, vagy nagyon ócska volt  a nejlon, de lassan elkezdett összemenni a zacskó. Gyorsan kivettem belőle és soha többé nem csináltam ilyet.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ez a módszer nem használható.
Egy késes betétű keverőbe beleteszek minden hozzávalót és összezúzom. A napraforgómag nem lesz pépes, de engem nem zavar.

Úgy gondolom, hogy ezek a krémek, amikről itt írok, csak ötletadónak szolgáljanak, ha valaki szeretné elkészíteni, mert lehet, hogy az az íz, ami nekem jó, az másnak nem lesz az.
Nem a krémekben lesz a hiba, hanem az ízesítésben és ízlés különbségben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.