2011. június 8., szerda

Zöldsaláta zöld zöldségekből


A véletlen hozta így össze, de igazán pazar saláta lett belőle.
Úgy kezdődött, hogy volt rengeteg saláta levelem. Szó szerint levelek, mert ennek a saláta fajtának nem is lesz feje, csak egyre nagyobb levelei. Minden évben kapok néhány adag ilyen salátát és néha komoly fejtörést okoz, hogyan használjam föl?
A fiatal levelek olyan ropogósak, hogy szinte harsog, amikor esszük.
Egyik este megmostam néhány nagyobb levelet / kb. 15-öt / és megkentem az éppen aktuális brokkolis krémmel. Föltekertem és így eszegettük. Föl sem tűnt, hogy zöldséget eszünk zöldséggel.


Most is egy nagyobb mennyiség eltüntetése volt a cél, ezért összetépkedtem elég sok levelet.
  • sok salátalevél összetépkedve
  • kígyóuborka negyedekre vagdosva
  • újhagyma karikára vágva a szárával együtt
  • bazsalikomos pesto
  • olívaolaj
  • görögjoghurt
Az összekevert zöld - ségeket megöntöztem a pestoval, alaposan összekevertem, megborsoztam. Sózni nem kellet, mert a pestoban is volt só.
Amikor tányérba szedtem a salátából, akkor tettem a tetejére a joghurtot.
Nekem elég volt így magában is, de lehet pirítóst is enni hozzá vagy férfiembereknek valamilyen hússal adható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.