2011. október 21., péntek

Zöldségfasírt sajtos, joghurtos szósszal



Mostanság megint nem kell a hús. Na, ez így azért nem igaz, de nagyon válogatós vagyok. Nem kell a felvágott, nem kell a sonkaféle sem. Szívesen eszem viszont a hentesünk töpörtyűkrémjét / ha nekem nincs kedvem vagy időm készíteni / vagy a saját konyhámból kikerült májkrémet, padlizsánkrémet vagy zsíroskenyeret. A hentesünktől szalonnát, kolbászt.
Vacsorára zöldség pakorát  / na jó, nem az igazit / készítettem, káposztás zöldségsalátát vagy zöldséglepényt például azzal a sajtos szósszal, amivel ezt a zöldségfasírtot is ettük.
Kicsit fárasztó  a délutáni néhány óra alatt megfőzni a másnapi ebédet és az aznapi vacsorát, de annyira finomak ezek az ételek és olyan jól esik ilyen  friss zöldségeket enni. Ráadásul még lelkiismeret furdalást sem kell éreznem.



  • fél kg mirelit vegyes zöldség megfőzve
  • 1 tojás és plusz egy fehérje / a sárgája kellet a kalács kenéséhez /
  • 1/2 fej hagyma nagyon finomra vágva
  • 5 dkg kuszkusz meleg vízben megduzzasztva
  • annyi zsemlemorzsa, hogy formázható legyen a massza
  • só, bors, borsikafű
Zsemlemorzsában megforgattam és úgy sütöttem ki nagyon kevés olajban.

A szószhoz összekevertem

  • márványsajtot
  • sűrű joghurtot
  • sűrű tejfölt
  • frissen őrölt borsot
  • vágott petr.zöldet 
Igen, valóban nincs benne só. Nálunk kevés kerül direktbe az ételekbe. A lepényekben, fasírtban volt elég.
A friss zöldségeket sem sózzuk / paprika, paradicsom, uborka stb. /

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.