2011. november 19., szombat

Csicsókás zöldségragu



Ez az első étel, amit a saját termésű csicsókából készítettem.
Két éve elültettem két gumót, de tavaly télen nem néztem meg milyen, mert elég satnyának találtam a növényeket. Adtam neki még egy esélyt. Az idén kiderült, hogy jól tettem.
Viszonylag sok termés lett belőle, némelyik hatalmas gumó és nem is túl rücskös, de persze így is van veszteség a tisztításnál. Igaz, ha jól meg van sikálva, nem is kell meghámozni.
A csicsóka nyersen is nagyon finom, harsogóan ropogós, ezért salátákba is jól illik.


  • Vettem a hentesünknél finom húsos szalonnát, felkockáztam és egy kicsit elősütöttem.
  • szálasra vágott lilahagymát tettem hozzá, jó bőven
  • kaliforniaipaprika csíkokat és a
  • feldarabolt csicsókát is hozzáadtam és az egészet rövid ideig összesütöttem
  • só,frissen őrölt bors,borsikafű
A csicsóka nagyon hamar megfől, ezért volt a rövid sütési idő. Nem akartam, hogy szétmenjen.


Egy tűzálló tálba öntöttem a ragut és bőven megszórtam reszeltsajttal. A sütőben addig sütöttem, amíg a sajt kissé megpirult.
Egy pohár száraz fehérborral tökéletes vacsora volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.