2011. november 19., szombat

Mézestészta és mogyoróvajas keksz


Közeledik a Karácsony  és lassan elő kell szedni a recepteket. Sokunknak van bevált receptje, de mindég van újabb és ez kísérletezésre csábít.
Nincs is ezzel semmi baj, ha valaki odafigyel arra, amit csinál, pontosan mér és számol, azután jegyzetel.
Többször írtam már, hogy nem erősségem a sütemény készítés, nem vagyok elég elhivatott és precíz. Miért? Csak! Valójában nem tudom, mi nem hagy normálisa gondolkodni.
Ezzel a tésztával is így jártam, mert nekem túl sok volt a fehérliszt benne, gondoltam lecserélem egy részét teljeskiőrlésűre. Sok sütemény végzi nálam így, mert szeretem ugyan az édességet - persze csak mértékkel - ,de szeretném, ha egészségesebb is lenne.
Ki kellett volna számolnom, hogy mennyi folyadékra lesz szükség, ha több, mint a harmadrésze telj.kiőrl. liszt a tésztában.
Néhány óra pihentetés után a tészta szétesett, morzsálódott vagyis száraz volt. Nosza, bele egy kevés víz, gyúrás és kb. jó is lett. Nyújtani azonban még mindég nem lehetett, én pedig kezdtem türelmetlen lenni.

Elkezdődött a golyó gyártás, ami viszont nagyon könnyen ment. Ezen felbátorodva a második adagnál dióval díszítettem a kis gömbök tetejét.
Tojást már nem akartam használni, ezért nem kentem le semmivel, de, hogy ne legyenek olyan sápadtak, átszitált porcukorba forgattam a kisült, de még meleg tésztát.

Hát, nem igazán karácsonyi külsőt kaptak, ámde finom lett.


Ez pedig úgy kezdődött, hogy  műzli szeletet sütöttem, amibe mogyoróvajat is tettem. Ami megmaradt, már nagyon kevés volt, gondoltam elhasználom ezt is.
Elővettem a mérleget és összeöntöttem

  • 10 dkg darabos mogyoróvajat
  • 10 dkg mézet
  • 10 dkg margarint
  • 10 dkg barnacukrot
Összeolvasztottam és adtam hozzá annyi lisztet / grahamlisztet is /, hogy formázható masszát kapjak.
Na, ugye nem ilyen egy süteményrecept leírása?
Hengert formáztam belőle, hűtőbe tettem, azután felszeleteltem és megsütöttem.

Kicsit puha volt a tészta még a hűtés után is, de ez megint csak az én türelmetlenségemnek köszönhető illetve a tapasztalatlanságomnak, mert nem tudtam, mennyit fog a tészta a pihenés közben duzzadni.
Nem lett rossz!
Nekem így is jó lesz legközelebbi iránymutatónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.