2012. február 12., vasárnap

Nyers céklasaláta mini palacsintákkal


Ennek az ételnek az elkészítése eredetileg két napos tevékenység volt, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet egyszerre elkészíteni. Azért volt két félidős, mert munka után  egyszerre csak egyikre volt időm. Miközben főztem a másnapi ebédet, előkészítettem és azután másnap befejeztem. Ebből lett a vacsora.

  • 3 tojásból kikevertem egy közepesnél sűrűbb palacsinta tésztát
  • 10 dkg főtt tarját és 1 dob. konzerv gombát aprítógépben  összevágtam
  • sót, borsot és provanszi fűszerkeveréket tettem hozzá
  • kb. 1/2 dl olajat is kevertem bele, hogy a sütésnél ne kelljen olajozni a serpenyőt
Evőkanállal halmokat raktam a serpenyőbe és lassú tűzön, hogy átsüljön, mindkét oldalát megsütöttem.

Az első napi kóstoláshoz kevertem egy tejfölös öntetet. így is finom volt, de nem ez volt a végcél.

  • 1 db.fóliás sajtkrém
  • 3 ek. sűrű tejföl
  • 1/2 hagyma nagyon apróra vágva
  • petr.zöld apróra vágva
  • medvehagyma / a fagyasztóból /
  • frissen őrölt bors




Másnap a mini palacsintákat sütőlemezre raktam és néhány kivételével, mindegyikre tettem még egy kisebb szelet tarját, erre pedig bőven szórtam reszelt sajtot.
Amire nem tettem csak sajtot, azok voltak az enyémek.
Addig sütöttem, amíg a sajt szépen ráolvadt és kapott egy kis színt is.

  • 2 db nyers céklát finom reszelőn lereszeltem
  • 1ek balzsamecetet öntöttem rá és jól elkevertem
  • az előző napi tejfölös öntetet hozzákevertem 
Meglepően finom lett! Tulajdonképpen ez volt a körete a palacsintáknak.

Ehhez hasonló zöldséges palacsintát többször készítettem már. Mindég más kerül  bele amihez éppen kedvem van, vagy éppen van itthon. Lehet bele tenni kukoricát, borsót, babot, húsos szalonnát,hagymát, sajtot stb.
Általában valamilyen tejfölös vagy joghurtos mártogatóst készítek mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.