2012. július 22., vasárnap

Őszibarackos cobbler vanília mártással


Ebben az édességben a legnagyobb problémát a helyes név meghatározása jelenti.  Most valamiért nekem ez volt a természetes.
Az eredeti recept természetesen sima fehér lisztet írt, de én sokszor készítek grahamliszttel ételeket. Most viszont nem cseréltem le.
A sütőpor viszont 1 cs. volt, mert a saját recept leírásom nincs mindég kéznél / ezért sem szeretem a számítógépes tárolást / és volt egy papír cetlim -- mert abból még sok van -- és ezen egy egész csomag sütőpor volt írva.
A fehér liszttel együtt ezért ebből most egy nagyon laza tészta lett. Egészen meglepődtem!
A recept leírása egy másik bejegyzésben olvasható, ezért nem írom le még egyszer.


Ez a zöld marcipán nem tartozéka a receptnek, csak folyamatosan használom, hogy fogyjon.. Most ide is tettem, mert egyszer egy másik sütésnél a liszt egy részét mandula liszttel helyettesítettem és az nagyon finom volt.
Ez házi marcipán és azt gondoltam, hogy érezni majd a mandulás ízt. Tévedtem!


A barackok előpárolásánál most nem keletkezett annyi szaft, mint máskor és szinte száraznak tűnt a sütemény.
Hirtelen felindulásból készítettem egy vanília mártást.




Vanília mártás: 2 db tojás sárgáját 5 dkg házi vaníliás cukorral és egy lapos kanál liszttel összekevertem.
                       Hozzáöntöttem 1/2 liter tejet és addig főztem, amíg besűrűsödött.
                        Amikor elkészült, belekevertem 1 dkg vajat.
Ezzel már nem volt száraz a sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.