2014. augusztus 10., vasárnap

Sült tarja z'ataros, fokhagymás tejföllel és tejszínes zöldségkörettel


 Az ötlet György Ottíliától származik, de sajnos recept nem volt mellette.
Igaz, aki főzni szokott, annak ez nem is okozhat problémát, hiszen néha csak egy ötletre van szükség, hogy frissüljön a házi recepttár.
Alkotói válság nálam is szokott lenni, ilyenkor jönnek jól az ilyen ötletek.
Minden hozzávaló adott volt itthon, ezért gyorsan nekiálltam.Annyira egyszerű és annyira finom volt, hogy nem is értem, magamtól miért nem jutott eszembe.



  • A tarjaszeleteket sóztam, borsoztam és egyik felüket mustárral bekentem. Teljeskiőrlésű lisztben megforgattam és elősütöttem.
  • Olajos tepsibe hagymakarikákat tettem-----azért szoktam hagymakarikákat tenni a húsok alá, mert ez megakadályozza, hogy a hús lesüljön a tepsi aljára, és ez a végén szükség szerint fel is használható egy mártáshoz összeturmixolva-----és erre raktam az elősütött hússzeleteket.
  • Kb. 2 dl tejfölbe reszelt fokhagymát tettem ---ízlés szerint---egy evőkanálnyi z'atar fűszerkeveréket és egy tojás sárgáját, kevés sót. Ezt kentem a húsok tetejére és így tettem a sütőbe 150°C-ra addig, amíg a hús megpuhult.
  • Ezután reszeltsajttal szórtam meg és visszatettem a sütőbe, amíg színt kapott.
Közben elkészítettem a köretet.

  • Olajos vajon apróra vágott hagymát pároltam / egy nagyobb fej /
  • Fagyasztott borsót és ferdén szeletelt sárgarépát tettem rá / kb. fél kg borsó és 1 kg répa /
  • Fél dl vizet öntöttem rá, sóztam és puhára főztem
  • 2 dl habtejszínnel ---ez zsírosabb, mint a főzőtejszín és igaz is---öntöttem fel és addig főztem erős tűzön, amíg szinte teljesen elpárolgott róla minden folyadék
  • Bőségesen megszórtam vágott zöldpetrezselyemmel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.