2014. november 23., vasárnap

Vajas omlóskeksz céklalekvárral


Nagyon mutatós sütemény és igazán könnyű elkészíteni. Mondom ezt én, aki nem szeret sütni, de szokott!
Ez a recept egy Stahl újságból van és engem a látványa fogott meg. No meg az, hogy az omlóstésztából készült sütemények a vajtól lesznek igazán finomak. Természetesen margarinnal is elkészíthető / igen, a vegák is életben maradnak a margarintól /.
Ez egy alaprecept, többféle aprósüteményhez is felhasználható.

  • 22 dkg puha vaj / nekem 20 dkg /-----én nem értem ezeket az 1-2-dekákat, de nem is foglalkozom vele
  • 15 dkg porcukor / nekem házi vaníliás kristálycukor /
  • 1/2 teáskanál só
  • 2 tojássárgája
  • 28 dkg finomliszt
Meglepődtem, de valóban összeállt a tészta. Nem kellett hozzá semmit tenni, jól gyúrható volt.
Az összeállított tésztát le kell hűteni. Nekem csak fél órát hűlt, de lehet többet is, sőt előre is elkészíthető.
Hűtőben akár két hétig is eláll és fagyasztani is lehet.


Na és innentől én nem foglalkozom a leírás pontosságával. Nem mértem ki a tészta felét, egyszerűen kettévágtam. Kinyújtottam egy téglalap alakúra, de nem mértem ki vonalzóval a széleket, csak késsel egyenesre vágtam. A leeső széleket összegyúrtam és egy sima kekszet sütöttem belőle.
A téglalapot négy csíkra vágtam.
Az alsót megkentem lekvárral---rátettem a következőt, amit szintén megkentem------erre még egy lapot tettem és azt is megkentem-----végül befedtem az utolsóval. Ezt már nem kell megkenni.
Így lett egy lekvárral rétegezett tésztacsíkom.
A másik tésztagombócot is hasonlóan készítettem el és ismét a hűtőbe tettem egy fél órára, hogy könnyebb legyen felvágni.
A rakott tészta tömböt felvágtam kb. fél centi vastagra és egy sütőpapíros tepsire fektettem a szeleteket.
Előmelegített sütőben---a recept szerint 180°C-on 13-15 perc alatt ----megsütjük.
Nekem kb. 8 perc alatt megsült.
Kicsit hagyjuk hűlni a tepsin, mert melegen még nagyon puha, de két perc után már szépen le lehet szedni. Ha teljesen kihűlt, akkor lesz finom ropogós, linzer jellegű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.