2015. április 5., vasárnap

Sajtos pogácsa --- egyszerűen


Ez  a recept az interneten kering. Sajnos nem tudom, kié az eredeti?
Annyira finom és valóban annyira egyszerű, hogy ide kell hoznom, ha másért nem, azért, hogy nekem megmaradjon.
Nálam  a pogácsa általában négyszögesített, mert így sokkal egyszerűbb a tésztát felhasználni és szerintem nem kőbe vésett a kerek pogácsa forma, de mindenki úgy csinálja, ahogy szereti.

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin / zsírból kevesebb is elég /
  • 2 dl tejföl--20%-os
  • 3 dkg élesztő
  • 15 dkg reszelt sajt
  • 3 teáskanál só ill. ízlés szerint
A tetejét tojással megkenjük és sajttal megszórjuk.
Nem kell sem dagasztani, sem keleszteni és mégis szépek lesznek és nem utolsó sorban nagyon finomak.
Másnap is puha, élvezhető!
-----A késes aprító tartályába tettem minden hozzávalót és így állítottam össze a tésztát.
Az összegyúrásnál még kellett hozzáadnom lisztet, mert nagyon lágy lett a tészta, de még így sem csináltam keményre.
----Kinyújtottam, lekentem tojásfehérjével /--mert az volt maradék / és megszórtam sajttal.
Igaz, én hagytam állni kb. fél órát, amíg a sütő rendesen felmelegedett.
-----Forró sütőben kb. 180°C-on kell sütni---de ez sütő függő!!!!---20-25 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.