2016. június 18., szombat

Padlizsános,paradicsomos egytálétel füstölt sajttal


Ezt- vagy ehhez hasonló padlizsános  egytálételt már évek óta készítek, de csak mostanában derült ki számomra, hogy ennek van olasz eredete. Igaz, abban, mint sok más olasz ételben, sokkal egyszerűbben van leírva az elkészítés. Pl. nincs elősütve a padlizsán.
Nem a fa kés a fontos, hiszen annak az elmélete már rég megdőlt azzal, hogy a mai kések nem olyan anyagból készültek, mint 30 - 50 évvel ezelőtt.
Állítólag a padlizsánt sem kell külön besózni, én mégis szinte mindig ezzel kezdem akár szeletelve, akár kockázva használom fel.
Sőt, szinte mindig elő is sütöm, / jó, néha nem / mert kicsit több munkával jár az igaz, de sokkal finomabb lesz az étel.
Gyakran csinálom úgy, hogy az elősütött padlizsánokat később használom fel, de megsütöm, amikor van rá időm. Most is így történt.
Elősütve a hűtőben eláll három napig is, de nagyon jól fagyasztható.
A spárga nem tartozik a felhasználandó alapanyagok közé, csak nekem megmaradt néhány szál egy előző étel elkészítésekor és.... tudjuk, hogy ételt nem dobunk ki.


Sok zöldség, sok sajt, kevés szénhidrát......mert most ez dívik, de nem baj. Nem árt néha átgondolni, mit eszünk? Vacsorára pedig különösen fontos, hogy ne legyen kalória dús és nehéz az étel.


Nem titok, ez a sajt a Lidl-ben kapható.
Nagyon finom, füstölt ízű, friss sajt. Morzsálódik. Van egy natur változata is, mi nagyon szeretjük.
Eddig még nem főztem vele csak nyersen ettük, de most kipróbáltam, milyen lenne egy ételben,



  • A felszeletelt, besózott padlizsánokat egy ideig állni hagytam, amíg a sótól levet engedett.
  • Leöblítettem és papírtörlővel leszárítottam a szeleteket.
  • Jól felmelegített olajban átsütöttem, hogy színt kapjanak és papírtörlőre szedtem, hogy a felesleges olajat leitassam róla.
  • Ízlés szerinti mennyiségű szálasra vágott hagymát / én sokat használok / szép barnás színűre párolok.
A sütőedénybe egy sor elősütött padlizsánt teszek ---- erre került a hagyma és a provanszi fűszerkeverék ---- a füstölt sajtot daraboltam a hagymára ---- egy újabb réteg padlizsánnal befedtem ----- leöntöttem egy kevés vízzel higított, fűszerezett konzerv, darabolt paradicsommal.
Fakanállal mélyedéseket csináltam a lerakott zöldségbe, hogy a paradicsom be tudjon folyni középre is.
A megsütött spárga szálakat rátettem és reszelt sajttal megszórtam.


Nem kell sokáig sütni, csak amíg a paradicsom elveszíti nyersességét és a sajt kicsit megpirul.
Kenyér nélkül is meg lehet enni. Én is úgy szoktam és akkor szénhidrát szegény vacsora lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.