2016. május 15., vasárnap

Fehérjeporral dúsított céklás lepény cukkinis besamellel sütött tarjával


Már írtam egy bejegyzést egy fehérjeporral készült édességről és ott egy utalást is tettem, a fehérjeporokról írt cikkre. Úgy gondolom, egyre több olyan recepttel fogunk találkozni, ahol az egyik összetevő a fehérjepor. Ennek oka, hogy az egészséges és tudatos táplálkozás egyre nagyobb népszerűségnek örvend, és ennek okán természetesen az üzleti oldal is meglendült. Egyre több ismertető, tájékoztató írás jelenik meg minden felé.
Engem a kísérletező kedvem nem hagy nyugodni, ezért teszek egy-egy ételbe fehérjeport.
/ na jó, iszom is a turmixot, de ez más történet /

Ez most nem az, de a céklás, répás lepény egy nagyon jól kitalált alapanyag. Nekem nagy kedvencem lett. Vacsorára tökéletes szénhidrátmentes és laktató. Ezernyi variációval.
Ebből kiindulva készítettem el ezt a köretet és vettem a bátorságot, hogy turbózzam a fehérjeporral.

  • Most nem reszeltem, csak a késes aprítóban vágtam össze a kb. 20 dkg nyers céklát és a nyers répát
  • Kb. 5 dkg zabpelyhet tettem bele
  • 2 db tojást
  • 7 dkg reszelt sajtot
  • 2,5 dkg natur fehérjeport
Egy kerek, teflonos sütőformába öntöttem a masszát és kb. 170 °C-on megsütöttem.
Ez lett a körete a húsnak.

  • a tarjaszeleteket befűszereztem,elősütöttem és leraktam egy tepsibe
  • leöntöttem a cukkinis besamellel ---- hagymát fonnyasztottam, rátettem a reszelt cukkinit, közben elkészítettem  a hagyományos besamelt és a kettőt összekevertem. Só, bors
  • amikor langyosra hűlt, belekevertem egy tojást 
  • ráöntöttem az elősütött húsra és a sütőben készre sütöttem.
A tojástól nem lett kemény, száraz a besamel, kellemesen rezgős volt.



A céklás lepényből ilyen finomságot is lehet készíteni. Tortilla lett belőle avokádóval, csirkehússal.


Ezt a fehérjeport használtam, mert ez nem ízesített, ezért sós ételekben is használható. Amit turmixként lehet inni, az édes.



3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  2. Már néztem Nálad többször a fehérjeport, de ez a recept most nagyon beindította a fantáziám!!!! Köszönöm a tengernyi szuper ötletet, receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, ne haragudj, hogy nem válaszoltam!
      Az ide tartozó levelezőrendszert már alig használom és így az értesítéseket nem látom időben.
      Úgy látom, te nem félsz a fehérjeportól.Van, akiben ellenérzést kelt, de ma már tudjuk, hogy ez nem az a kox, amit a testépítők régen szedtek.
      Azóta már csináltam egy másik fehérjeporos, köretnek beillő répás, zabpelyhes lepényt is. Nekem ízlett, finom, puha lett.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.