2016. július 26., kedd

Spenótos répafőzelék


Főzelékes Feri.....igen még mindig, mert nagyon sok olyan receptje van, amire azt mondtam, ezt ki kell próbálnom.
Minden nap főzhetném, nem unnám meg. Nem ezt, hanem az ő receptjeit.
A főzelék itt nem  a klasszikus elkészítési módokat jelenti, inkább csak a zöldségekre utal.
Néha hagyományos, néha merész fűszerezéssel készül. Én ---és  a családom is természetesen --- szeretjük a fűszeres ételeket, különösen az indiai ízvilágot.
Egyes recepteknél egy kicsit változtatni szoktam, de ez leginkább az elkészítési mód egyszerűsítését jelenti. A végeredményt nem befolyásolja, de néha az egyszerűbb és gyorsabb megoldás híve vagyok.
A pontos mennyiségeknek nincs túl nagy jelentősége, kivéve, ha valaki most tanul főzni.
Most én sem mértem semmit, ezért leírom azt, ami a könyvben található.

Recept 2 főre
1 ek vaj
3 ek olívaolaj
1 csokor újhagyma, vékonyra karikázva / nekem vöröshagyma / 
1 gerezd fokhagyma
1 tk currypor / nekem mild madras currypor 2 kanállal + 1 kanál kurkumapor / 
kb.1 kg zsenge sárgarépa, karikázva
5 dl alaplé / nekem csak víz volt / 
1 marék friss, mosott, durvára aprított parajlevél (kb. 5 dkg), én bebiparajt használtam....írja ezt feri. Nekem azonban csak fagyasztott spenótom volt, azt tettem bele.
1 dl tejszín
1-2 ek étkezési keményítő / nekem kókuszliszt / 
1 cikk citrom reszelt héja és leve
só, frissen őrölt bors, chilipehely

A vajat közepes lángon egy 2-3 literes lábosban összemelegítem az olajjal.
Ráborítom a hagymát, finoman sózom és 2-3 percig folyamatosan kevergetem.
Ráreszelem a fokhagymát, megszórom curryvel és pár másodpercig pirítom.
Jöhet rá a répa, 2-3 kanál alaplé és 3-4 percig így párolom.
Ráöntöm az alaplevet és lefedve, 8-10 perc alatt puhára főzöm.
De nem szét.
Hozzáadom a megmosott spenótot, elkeverem és hagyom, hogy összeessen.
A keményítőt kikeverem a tejszínnel, majd besűrítem vele a főzeléket.
Már nem forralom, csak összemelegítem.
Citrom héjával, levével, sóval, borssal ízesítem.
Tálaláskor chilipehellyel szórom. Nekem a currypor is csípős volt, ezért én nem használtam csilit.
A citrom határozottan jól illik hozzá.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.