2019. január 6., vasárnap

Boci süti diétás változatban


Általában azt írják a receptekhez, hogy ez egy régi , ismert és nagyon kedvelt sütemény. Nekem csak néhány évvel ezelőtt lett ismert, amikor elterjedt az interneten.
Egy klasszikus kakaós piskóta, amit tele dobáltak túró gombócokkal. Igen , így leegyszerűsítve, de ehhez képest a hozzávalók listája elég különböző. Pontosabban az alapanyagok ugyanazok, de az arányok változnak.
Az elkészítésben annyi a különbség, hogy van, aki egészben keveri el a tojásokat és van, aki kettéválasztva használja. A kettéválasztott és habnak felvert fehérjét használó recepteknél a piskóta lazább lesz, ezért megéri ez a plusz munka.
Annál is inkább így gondolom, mert ez a liszt amúgy is tömörebb állagot ad.
Ezt én most nem kevert lisztből készítettem csak a DiaWellness Zéró 6 lisztjéből csináltam.
Kísérleteztem. Sikerült, bár egy laktató, tömény sütemény lett belőle, de finom lett.
Ezt a lisztet más lisztekkel való keverésre javasolják, de így is működött.

A tésztának magas a rosttartalma, ezért kisebb adagokat célszerű sütni vagy egy tepsiben elsimítva, illetve, aki nincs hozzá szokva, az csak kisebb adagokban fogyassza.

A magas rosttartalmú étkezés fontos egy diétában, de ehhez hozzá kell szokni!

Ezek elég nagy adagok lesznek, ebből egy fél muffin elég egy étkezésre, hogy a magas rosttartalom ne okozzon panaszt , amíg hozzá nem szokik a szervezetünk.




  • 150 g DW Zéró 6 liszt
  • 20 g édesítő 1:4 
  • 2 db nagy tojás szétválasztva
  • 10 dkg görögjoghurt
  • 2 ek olaj
  • 20 g kakaópor
  • 8 g sütőpor
  • 1 nagyobb narancs leve
  1. A két tojás fehérjét kemény habbá felvertem
  2. Hozzáadtam a két tojás sárgáját az édesítővel és lazán összekevertem
  3. A lisztet a sütőporral, a kakaóval, az olajjal , a narancslével és a joghurttal belekevertem a tojásos masszába
  4. Egy nagy méretű szilikon muffin formába kanalaztam, de csak öt mélyedésbe tudtam tenni úgy, hogy kb. a feléig töltötte ki a massza. Ez egy olyan nagy méretű forma, aminek az egyes mélyedéseibe 200 ml folyadékot lehet önteni.
  5. Természetesen kisebb formákban is meg lehet sütni

Régen, amikor még nagyban ment a kenyér sütés itthon, ebben a muffin formában sütöttem bizonyos zsemle fajtákat.


  • 250 g túró
  • 20 g édesítő 1:4
  • 1 db M-es tojás egészben
  • 1 narancs reszelt héja
  1. Az összekevert túrót a kakaós massza tetejére kanalaztam. Így majdnem kitöltötte a formát.
  2. Légkeveréssel sütöttem 170°C-on  30 percig.
  3. Ha nem szilikon formában sül, akkor a sütési idő kevesebb is lehet.
A megsült kakaós piskóta meglepően könnyed, laza állagú lett.
Amikor kihűlt, 78%-os olvasztott csokoládét csorgattam rá, de ez elhagyható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.