2010. április 4., vasárnap

Főzés, sütés mellett---valami gyors vacsorát

Ez egy igazi Quiche sütőtál. Remélem! Néhány éve vettem, amikor még gasztro blogok híján különféle újságokból kellett összeszednem a számomra újdonságnak számító, különleges és néha furcsa ételek receptjeit. Ezt a tésztába öntött , hatalmas variációs lehetőséggel elkészíthető ételt előbb készítettem, mintsem ezt a sütőedényt kapni lehetett. A sütőedényt egy időben kinőltük, de mostanság megint elég az a mennyiség,ami ebben elkészül.
A tésztát nem receptből készítettem, de az fix pont, hogy 15 dkg teljeskiőrlésű lisztből készült vajjal, sóval és vízzel. Ennyi! Ezt kinyújtva tettem a sütőformába, a széleit megigazítottam, hátha megsülve is szép marad. Egy kicsit az lett.
Vaj és olaj keverékén megfonnyasztottam egy fej nagyobb kockákra vágott hagymát. Sóztam, borsoztam és nagy lángon megpirítottam rajta a nagyobb darabokra vágott gombát. Pirítottam, nem pároltam. Amikor kicsit kihűlt, beletettem a tészta formába. Tojást és tejszínt kikevertem, sóztam, borsoztam és ráöntöttem a gombára. Egy csomag sonkát rátettem a lepényre és ezután megszórtam reszelt sajttal. 170 fokos sütőben sütöttem kb. 40 percig.
Salátával vagy anélkül, teával vagy egy pohár borral nagyon finom vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.