2010. május 16., vasárnap

Brokkolis kosarak kelt tésztából


Aki többször olvasta az én bejegyzéseimet, az már biztosan tudomásul vette, hogy itt sokkal több a vacsorára készülő étel, mint az ebédre való. Ez azért van így, mert az ebédet mindég előző nap készítem el az itthon maradóknak. Többnyire a férjemnek, aki kénytelen egyedül ebédelni bármennyire is nem szeret egyedül enni. Sok éves főzési gyakorlat eredménye, hogy képes vagyok egyszerre 3-4 félét is főzni, ezért sokszor készítek vacsorára is valami frisset. Az is gyakorlat, hogy a vacsora friss, de az ebéd ugyan az, mint az előző nap. Így lehet változatosan enni anélkül, hogy gyorskaján kellene élni. A munkadíjat még eddig nem sikerült kiszámolni, sem a ráfordított idő mennyiségének az árát. Mindezért azonban kárpótol, hogy együtt ülhetünk le a vacsora mellé. Sok olyan étel készül vacsorára, ami ebédként is megállja a helyét, de az élvezeti értékét erősen csökkentené az előző napi elkészítés.
A kenyérsütőgép nagy segítség a tészták elkészítésekor, de okosan kell megválasztani a bele- ill. a hozzávalókat, hogy ne legyenek kalória bombák. A zöldség és tészta párosítás akár nyerő is lehetne, de sajnos van még néhány alkotóelem, ami növeli a kalória számot. Ilyenkor van az, hogy becsukom a fél szemem és akkor csak.........
  • 20 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
  • 10 dkg kukoricaliszt
  • 20 dkg fehérliszt
  • 3 dl folyadék / szüks. esetén még egy kevés /
  • 2 dkg élesztő
  • cukor
  • 2 ek olaj

A gép segítségével összeállítom a tésztát és duplájára kelesztem. Ezután kiadagolom és kibélelem velük a kosár formákat. Azért nem kosárka, mert ezek jóval nagyobbak.

  • 2 fej hagyma összevágva olajon megpárolva
  • 5 dkg bacon összevágva
  • 15 dkg brokkoli megfőzve és kisebb darabokra szedve
  • só, bors és borsikafű

Ezeket összekeverem és megtöltöm vele a tésztákat. Néhányat nem kosár formában, hanem kicsi lepényként sötöttem meg.

  • 2 db tojás
  • 2 dl tej
  • 2 ek burg. por
  • reszelt sajt

Ezt a keveréket elosztottam a brokkolis tészták tetején és 170 fokos sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem. Teával vacsora, borral vendégváró. Lehet választani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.