2010. május 24., hétfő

Sós gofri epres rucola- és spárgasalátával

Vacsora



A fényképpel kell kezdenem. Írtam már, hogy nem akarok profi fotókért görcsölni, de szeretném, ha látványosak, figyelemfelkeltőek lennének a képek. Azt hiszem ez most nem sikerült, de közbejött néhány nem várt esemény / nem volt recept, nem működött rendesen a gofrisütő,egyéb fontos megbeszélni valók stb. / és ezért a vacsora egy kicsit elcsúszott. Siettem és a kép megkomponálására már nem volt időm.


Ilyen gyönyörű spárgát vettem azt hiszem a környéken a legdrágábban. Még most is 450 ft.-ba kerül egy 1/2 kg-o csomag. Annyira szeretem, hogy képes lennék így enni, de ehhez lehetne egy kicsit olcsóbb.

  • A spárgát most is meghámoztam, mert vastagok voltak és úgy gondoltam, hogy jobban ki tudom mérni, hol vágjam el, ha nem tartja össze a hártya a szárán. Sós, cukros, citromos vízben főztem meg kb. újraforrástól számítva 5 percig. Azután hideg vízet engedtem rá és szűrőben lecsöpögtettem.
  • A rucolát megtisztítottam, megmostam, lecentrifugáltam róla a vizet.
  • Olívaolaj, tökmagolaj, balzsamecetkrém, bors, nagyszemű só / sajnos nem Maldon /, zöldcitromlé
  • Eper és jégsaláta

A jégsalátára csak olajat és citromlét tettem; a rucolára olajat, sót és balzsamecetet, /nem krémet, de sűrűbbet, mint a magyar /; az eperre balzsamecetkrémet csöpögtettem; a spárgára és a gofrira tökmagolajat öntöttem.

Egyáltalán nem volt bizarr az eper és a többi zöldség ízének összhatása. Érdekes volt, annyi szent! Ha nem lenne ilyen rövid az eperszezon és én nem szeretném annyira nyersen, akkor talán még kísérleteznék, de most így is örülök, hogy kipróbáltam és megkóstoltam a " sós " epret.

A saláta mellé ettük a gofrit, hogy azért valamivel jól is lakjunk. Gyorsan akartam receptet találni, de gugli barátom sem tudott segíteni, vagy én voltam türelmetlen. Ezért kevertem egy sajátot.

  • 4 dkg zabkorpa
  • 10 dkg liszt
  • 15 dkg túró
  • 2 dl víz
  • 3 tojássárgája
  • 1 kk. sütőpor = 1/2 cs.
  • 3 ek olaj
  • 1 kk. só
  • 3 tojásfehérje felverve habnak

Használható tészta lett, talán egy kicsit sűrű, de nekem nem volt fontos, hogy teljesen szabályos gofrikat kapjak. Néhány kanál vízzel lehet higítani és akkor eléggé folyós lesz.

Egyáltalán nem jelentett folyamatos konyhai munkát az ételek elkészítése. Arra is volt időm, hogy az udvaron újságolvasás közben jól behűtött Cidert iszogassunk. Nagyon szeretem! Tavaly lettem Cider függő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.