2010. május 24., hétfő

Szójás csirkesült kelkáposztás újkrumplival

Ebéd


Ez az étel lehet, hogy kicsit fúziós, de az is lehet, hogy egy kicsit bizarr. Mint modtam alább, ez a nap arról szólt, hogy kenyeztessük magunkat. Nekem a főzés nem nyűg, inkább kikapcsolódás. Sokat nem mond ez azoknak, akik napi kihívásként élik meg hogy főtt étel kerüljön az asztalra. / azért néha én is kerülök alkotói válságba. / Én szívesen vonulok el a konyhába, mert élvezem azt a helyzetet, amikor a végeredmény sikert arat. Igaz, néha meglepő, de szerencsére nem mulatságos.



A főzés alkotás, az alkotáshoz idő kell. Ha ihlet van, akkor könnyebb, de sokszor ihletet ad maga az alapanyag is. Segítségként pedig mindig van néhány papírcetli, ami természetesen receptet rejt és ezek kiindulási pontként gyakorta beválnak. Ha ismeretlen ízvilágú ételt akarok elkészíteni, akkor igyekszem autentikus receptet keresni és a lehető legtöbb hozzávalót felhasználni, de ha csak ízesíteni akarok valamelyik fűszerrel, akkor belekeverem a megszokottba is. Ilyenkor egyébként is arra törekszem, hogy egy- egy íz ne érződjön ki külön, hanem összhatásában legyen kellemes.




Azt olvastam valahol, hogy a kelkáposzta és saláta külsű zöld leveleit érdemtelenül mellőzzük, mert sok, és talán több hasznos anyag van benne, mint a belső sápadt levelekben. Gyönyörű új kelkáposzták voltak a zöldségesnél, ezért vettem egyet anélkül, hogy lett volna határozott elképzelésem a felhasználásáról. Újkrumplit is vettünk, mert három napra vásároltunk és kellett az alapanyag. Ebből lett a köret.
  • A krumplit tisztítás után  nagyobb darabokra vágtam és sózás nélkül kevés olajjal öszeforgatva betettem a sütőbe sülni. Gyakran készítem sütőben a krumpli köretet, mert az olajban sütést én már sok éve kiiktattam. Nem hiányzik senkinek.
  • A káposztaleveleket vastagabb csíkokra vágtam és olívaolajon összezúzott fokhagymával lepirítottam. A fokhagymát nem kell kispórolni belőle, de ne is vigyük túlzásba.
  • Öntöttem rá egy 1/2 dl vizet, szórtam bele egy kk. őröltköményt és megpároltam úgy, hogy csak egy pici folyadék maradjon alatta és még roppanós legyen. Megsóztam, borsoztam és összekevertem.
  • A megsült krumplikockákat belekevertem és készen is volt.
A csirkecombokra öntöttem 3 ek gombás szójaszószt. Ez sötét, sűrű és nagy mennyiségben gombás ízt ad, de figyelmes adagolással sokféle ételbe lehet használni. Kaptak még 3 ek balzsamecetet is / nem a drága fajtát / , sót, borsot, 1/2 zöldcitrom levét, 3 ger. összezúzott fokhagymát és 2 ek olajat. Sütőzacskóba csomagoltam a combokat és így sütöttem meg.
Összességében kellemes ízű volt, semminek nem vált ki az íze, még a köménynek sem, mert nem volt sok. A kelkáposztalevél is jól passzolt a krumplival, sőt, legközelebb még többet fogok tenni bele, mert sütés közben elég sokat veszített a mennyiségéből. Kisült belőle a víz. Azt hittem, hogy ezek a nagyon sötétzöld levelek majd keserűek lesznek, de nem volt az.
Desszertnek csak friss, vörös színű, gyönyörűen nagy és egészséges, ám kevésbé édes epret ettünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.