2010. július 18., vasárnap

Padlizsános ragu tésztára

Hőségriadó van vagy sem, enni akkor is kell. Lehet persze gyümölcsön is élni néhány napig, talán még jót is teszünk a szervezetünknek, de valljuk be őszintén, ilyen elvetelmült dologra leginkább mi, nők vagyunk képesek.
Ez a zöldséges ragu viszont olyan rövid idő alatt elkészül, hogy nem érdemes ellene ágálni.


Az igazsághoz tartozik, hogy a tészta már a hűtőben várakozott, mert néha a fagyasztóban is van maradék tésztám. Egyszerűen felolvasztható, semmi baja nincsen, kár lenne kidobni a maradékokat.
  • 1 db közepes padlizsán héjastól kicsi kockákra vágva
  • 2 db hagyma közepes nagyságú kockákra vágva
  • 1 db óriás piros kaliforniai paprika hasonlóra vágva
  • 1 ek. sűrített paradicsom
  • 4 db paradicsom mag- és héj nélküli húsa
  • 2 kk. provanszi fűszerkeverék
  • olívaolaj
  • frissen őrölt bors

Szokásomtól eltérően nem sóztam be a padlizsánt. Régóta használom a padlizsánt minden formájában, de eddig mindég besóztam használat előtt, mert féltem, hogy keserű lesz. Egyre többször lehetett olvasni arról, hogy ma már más fajtákat termesztenek, nem kell sózni. Hát legyen! Most éppen jól jött ez a gyorsított változat.

Folyamatosan főztem és közben készítettem elő a következő zöldséget, így elég hatékony volt a konyhában töltött idő kihasználtsága.

  • Először az olajban a hagymát pároltam, közben összevágtam a paprikát
  • Együtt sütöttem tovább mind a kettőt. Inkább sütöttem, mint pároltam, hogy ne puhuljon meg nagyon. Közben összevágtam a padlizsánt.
  • Hozzáadtam az előzőkhöz , megsóztam és tovább pároltam.
  • Beletettem a sűrített paradicsomot, a fűszereket, borsot és összesütöttem.
  • Közben a paradicsomokat leforráztam és eléggé el nem ítélhető módon kézzel széttrancsírozva, széttépkedve tettem bele a raguba.
  • Még egy forralás és készen is volt.
  • Kellően sűrű, de ízlés szerint lehet változtatni ezen.
  • Ha lett volna bazsalikomom, akkor azt még tettem volna rá, de a nagy meleg miatt a boltban sem maradtak élve a fűszernövények. Nekem meg sajnos az idén nincsen.



Hát lehet ezeknek ellenállni?
A zöldségesnél olcsóbban adták, mert nem szépek. Ez igaz lehet, de én ezzel sem értek egyet, mert ezeken legalább látszik, hogy nem lombikban nevelték őket. Megvettem és jól tettem.
Nem szeretnék olyanoknál ebédelni, akik ezeket a gyönyörűségeket nem vették meg. Mi lehet ott az etalon? Én sem vagyok biomán, de tudom, hogy az ilyen paradicsom csak jobb és finomabb lehet, mint az ikresített változat.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szerencsére lassan kezdenek beérni a paradicsomok nálam. Ég és föld a különbség, mint amit néha paradicsom név alatt lehet kapni. Nem baj ha a paradicsomok egy kicsit csálék. Az ízük a fontos. Látszik, hogy nem lombikban nevelték őket.

    VálaszTörlés
  2. Azért az, ami nálad terem majd, még ezeknél is sokkal finomabb lesz.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.