2016. március 6., vasárnap

Főzőbanános joghurtos karalábé


Szinte már unalmas, amikor azt írom, hogy ez az étel eredetileg nem ez lett volna, de menet közben többször módosult a terv és a végeredmény köszönő viszonyban sincs az eltervezettel.
Ez a karalábé egyszerű főzelékként végezte volna, ha nem akad a kezembe a főzőbanán -- amiből szintén mást terveztem -- és nem döntök úgy, hogy ezt bizony fel kell használni most, mert később már nem lesz rá időm.
Segítségül hívtam a Főzelékes Ferit és a recept ötleteit hasznosítva készítettem el ezt az ételt.
Azt hiszem, most ő is büszke lenne rám! Én nagyon élveztem.



  • 3 db közepes karalábé
  • 2 db főzőbanán
  • 1 db hagyma
  • olaj és vaj keveréke
  • a karalábé zsenge levelei
  • 1 evőkanál mild madras currypor
  • 1 teáskanál kurkuma
  • só, bors
  • 3 ek görög joghurt
  • víz
  • korianderlevél apróra vágva



  • Olaj és vaj keverékén megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát
  • Rátettem a kockákra vágott karalábét és erősebb tűzön állandóan kevergetve rövid ideig pároltam
  • Megszórtam a fűszerekkel és tovább sütöttem néhány percig, hogy a fűszerek kiadják az aromájukat és illatozni kezdjenek
  • Beletettem az összevágott főzőbanánt, a durvára felaprított karalábé leveleket, és kevés vizet aláöntve kb. 25 percig főztem
  • Sóztam, borsoztam és hozzáadtam a joghurtot. 
  • Alaposan átkevertem és egyet forraltam rajta. Főzni már nem kellett.
A karalábé éppen roppanós maradt, de már nem volt nyers.
A víz elfőlt, a megmaradt leve később besűrűsödött a banántól.
Tulajdonképpen egy zöldség ragu lett, nem főzelék.
A banántól kissé édeskés az íze, / picit érettebb volt már / ezért tálalásnál joghurtot lehet még rátenni és lime levet csöpögtetni a tetejére ízlés szerint.
Vágott korianderlevelet szórtam a tetejére.


Lehet köret is valamilyen hús mellé, de lehet főétel naan kenyérrel, pitával vagy totillával és lehet mellé bulgurt, rizst is főzni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.