2009. június 17., szerda

Öregtésztás kenyerek telj.kiőrl. liszttel

Nem gondolnám, hogy ezektől a képektől fog kedvet kapni a kenyér sütéshez az idelátogató. Pontosabban igen, gondolom! Hiszen ezek valóban itthon készülő, egészséges és nagyon jó ízű, finom kenyerek. Amit persze nem én találtam ki. Sosem gondoltam, hogy versenyre kelhetnék Limarával, aki már a tökéleteset is felül múlta néhányszor. Itt nem csak arra gondolok, hogy csoda szép kenyereket süt, remek ötletei vannak és töretlen kísérletező kedve, hanem arra elsősorban, hogy használhatóak a receptjei. Az Ő képeit nézegetve tényleg vágyódhat a nézelődő, hogy egyszer majd ő is ilyen kenyereket akarna otthon sütni. A kenyér sütés alapjait Margit fórumán tanultam meg, de a haladó tanfolyamot Limaránál végeztem el.
Receptet én nem írok ide, mert nincs sajátom. Ami van, az nem pontos és én nem vállalom,hogy ezért kudarc érjen másokat.Sokféle összetételű kenyeret sütök, de csak a durva arányokra ügyelek, a többit korrigálom addig, amíg a gép dagasztja a tésztát. Ezért aztán a legtöbb kenyér nem lenne szépség díjas, de a miénk!
Néhány hónapja a Hugomnak is sütök kenyeret, a két kisebb gyerek eltolta a bolti kiflit magától és kenyeret kért tízóraira. A suliban meg dicsekedtek a finom kenyérrel. Sajnos nincs annyi időm, hogy két családot lássak el házi kenyérrel. Az Anyukámat is rászoktattam, de neki elég hetente kb. 30 dkg kenyér. Lassan tényleg pékséghez hasonlít a konyhám! / ezt a Férjem szokta mondani /. Szívesen csinálnám, mert nagyon szeretem nézni az elégedett arcokat. Ha ebből meg lehetne élni, én lennék a legboldogabb, és biztosan ellátnám az egész közeli rokonságot. Főállásban lennék házi kenyér sütő!
Ez mind csak azért jutott eszembe, mert ma is családi kenyér sütést rendeztem. Holnap lesz a kiszállítás. Holnap lesz a kalács sütés is, mert sajnos tűzhelyem csak egy van. A kicsit kipukkadt kinézetű kenyerek élesztett öregtésztával készültek, de az élesztő mennyiségét még most sem tudom pontosan eltalálni. Nem baj, ezért még senki sem küldte vissza.
Szóval, rajta, tessék próbálkozni, a kenyér nemsokára még drágább lesz, és sajnos a minősége sem tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.