2009. június 17., szerda

Pide

A Szakácsok könyve szerint a pide egy török eredetű kenyér féle. Az ausztrál változatot írja le, én pedig a sajátomat. Tudom, erről is voltak már receptek, de minthogy nem kőbe vésett az elkészítési módja, ezért úgy gondoltam, megmutatom, én mit sütöttem ki belőle.
Rengeteg receptes újság fecnim van-egy jól szervezett, hozzáértő csapat kellene, hogy rendszerezzék-köztük egy pide receptes is. Amikor meg akartam sütni, persze nem találtam, és azóta sem, hiába túrtam át mindent. A fenti könyvet hívtam segítségül, de nem sokat tudtam meg belőle. Illetve a lényeget igen, hogy egy egyszerű fehér kenyér tésztát kell készíteni. Olyat, mint a pizza tészta. Most már csak a rávalót kellett összeszedni. Egyszerű volt: maradékok.
Darálthús olvasztása után maradt egy adag, egy szép, nagy piros kalif.paprika fele, egy db. kövér, új sárgarépa, apróra vágott szárzeller szintén a fagyasztóból, húsos szalonna maradék, hagyma.
Ezeket mind összesütöttem, sóztam, borsoztam, pici borsikafüvet tettem rá és teljesen kihűtöttem. Volt ideje, mert a tésztát csak vacsorára csináltam meg. A húsos ragu a kevés fűszer ellenére nagyon kellemes ízű lett. A tészta is jól sikerült és kedvet kaptam a játékhoz. Néha előfordul velem, ha van időm, próbálgatom, mit bír a tészta. Semmi tudományos következtetést nem szoktam levonni, és még később sem igen hasznosítom a tapasztalataimat. Egyszerűen csak élvezem a főzést!
Oválisra nyújtottam a tészta adagokat és a hosszabbik oldalukba egy-egy sajt csíkot tekertem, ezután megformáztam a csónak alakú pidéket. Beleraktam a húsos ragut, tettem rá szintén megmaradt kolbász karikákat, paradicsom szeleteket és a tészták felére reszelt sajtot is szórtam. 170 fokon sütöttem légkeveréssel. Hamar átsült, hiszen nem volt nyers a töltelék, a tészta pedig vékony volt. Nagyon finom, ropogósra sült. Szerettem volna egy nagyon egyszerű salátát készíteni mellé, de későn jutott eszembe és nem akarta senki megvárni.

A recept felkutatását azért nem adom fel. Lehet, hogy a törökök nem ismernének rá, de mi nagyon jót ettünk, itthon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.