2010. február 21., vasárnap

Sütőtökös, lilahagymás tészta

Ennek a receptnek az eredetije Stahl J. műsorában készült. Rossz szokásom, hogy nem jegyzetelek, mert azt gondolom, hogy nem felejtem el. Ez, persze sosem így történik és néha bizony szidom magam utólag. Most is igazából csak az alapanyagok egyeznek meg, mert pontos recept híján némi módosításon ment át főzés közben. Nagyon nem nyúltam mellé, mert már kétszer készítettem el, és még többször is fogom, mert nagyon ízlett nekünk. Ezért merem ide is beírni, de mellékelem az azóta megkeresett eredeti receptet is.











Végül is nem ordító a különbség, de nekem ez a változat remekül bevált, viszont a diót legközelebb rászórom, ha hús nem lesz mellé. Nekem most sem hiányzott.
Volt egy csomag olasz tésztám és vártam a megfelelő receptet hozzá. Úgy gondoltam, eljött a legjobb pillanat.
Egy kisebb tök is várta már két hete, hogy bevégezze egy finom ételben. Lilahagyma pedig mindég van itthon, csak a sajtot kellett megvennem hozzá.
A feta sajt helyett, a mindenhol kapható krémfehér sajtot vettem. Gazdasági megfontolás is szerepet játszott, bár a nyári salátára nem sajnálom a fetát. A csirkét azért sütöttem hozzá, mert már írtam valahol, hogy a családom férfi tagjait úgy tudtam a változásokra rávenni, hogy mindég hagytam alternatívát is. Ilyenkor szinte mindég az a vélemény, hogy " ez hús nélkül is tökéletes lenne ". No, majd legközelebb:- mondom én.

A tököt kisebb kockákra vágtam és mindenféle ízesítés nélkül a sütőben megsütöttem. Arra emlékeztem, hogy kb. 15 perc sütés elég. Nekem talán 20 percig sült, de így is egyben maradtak a darabok. Amikor készen lett, tekertem rá borsot és kicsit megsóztam, de tényleg csak kicsit.
A hagymát szálasra vágtam és olaj és vaj keverékén megpároltam. Kicsit sóztam, hogy könnyebben puhuljon, tettem rá kakukkfüvet és borsikafüvet. Amikor megfonnyadt, öntöttem rá 1/2 dl fehérbort és elforraltam.
A tésztát a zacskón levő utasítás szerint megfőztem. Finom, harapható keménységű lett. Leöblítettem, hogy ne főljön tovább, de nem hűtöttem ki teljesen. Egy nagyobb tepsiben szoktam szétteríteni és így hűtöm ki, néha megkeverem. Nekem ez nagyon bevált és nem tartom fölösleges dolognak, mert így megmarad a tészta keménysége, ha nem használom föl azonnal.
Amikor minden készen volt, a hagymába kevertem a tésztát és újból összemelegítettem. Ezután tettem hozzá a tököt, összeforgattam, visszaöntöttem a tepsibe és rámorzsoltam a sajtot. A sütőben tartottam melegen tálalásig. S.J. kevés tészta főzővizet javasol, ha túlságosan száraz lenne, nekem is kellett egy kicsi, de én sima vizet öntöttem rá, mert elfelejtettem félre tenni a főzővízből. Jamie O. tanácsára már tettem el máskor főzővizet, de most nem jutott eszembe.
  • 30 dkg száraztészta
  • 80 dkg sütni való tök
  • 5 fej lilahagyma
  • frissen őrölt bors
  • 1 mk. kakukkfű
  • 1 mk. borsikafű
  • 1/2 dl száraz fehérbor
  • 20 dkg feta / krémfehér /sajt
  • 5 dkg vaj
  • 1/2 dl olaj

A második változatot hús nélkül készítettem / nem az eredeti recept alapján / ezért a dió helyett tökmagolajat öntöttem rá tálaláskor.

Aki szereti az édeskés ízeket a sóssal vegyíteni és szereti a tököt, annak biztosan ízleni fog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.