2010. április 24., szombat

Medvehagymás kosárkák

Olyannyira igaz a cím, hogy a tésztában és a krémben is van medvehagyma. Történt pedig azért, mert a késes aprítóban---amivel tetemes mennyiségű levelet vágtam össze, hogy a fagyasztóba dugjam---maradt annyi összevágott levél, amit sajnáltam volna kimosni. Ezért összekevertem benne egy tésztát, ami öszeszedte a leveleket. Vettem nem rég egy csomag kosárka sütőformát és a csomagolásán volt recept is. Van nekem egy több, mint húsz éves sütőformám, de az nem tapadásmentes bevonattal készült és bizony gondos előkészítést igényelt használat előtt. ---------Nagyon szeretem ezt a sütőforma fajtát. Szerintem gusztusos kis falatkákat lehet bennük sütni. Régebben is többször sütöttem sósat, mint édeset és most is inkább sóssal próbáltam ki.
  • 28 dkg liszt / 15 dkg graham + 13 dkg fehér /
  • 20 dkg vaj vagy margarin
  • 2 ek sűrű tejföl
  • szükség szerint hideg víz / 2-3 ek. /

A géppel kikevertettem a tésztát, szépen összeszedte a medvehagyma leveleket is. Összegyúrtam és mérlegen lemértem, kiszámoltam, hogy milyen súlyú tésztagombócokat csináljak, hogy minden formába jusson. Éppen annyi volt a tészta, amennyi formám volt. ---------A gombócokat a két tenyerem között kilapítottam, beletettem a kosárka formába és szétnyomkodtam a szélei felé a tésztát, miközben forgattam a formát. Nem tart olyan sokáig, mint gondolnánk, feltéve, ha az ember lányának nincs éppen három hete ínhüvelygyulladása. --------A tésztát most nem sütöttem elő, mert a töltelékkel együtt kellett sülnie.


  • 10 dkg vaj
  • 2 ek liszt
  • 2 dl tej
  • 10 dkg bacon
  • 5 dkg márványsajt
  • fekete olajbogyó
  • 1 tojás sárgája
  • 1 ek aprított medvehagyma

Sűrű besamelt főztem. Amikor kicsit kihűlt, belekevertem a tojást. A szalonnát szintén a késes aprítóval vágtam össze és belekevertem a besamelbe a sajttal együtt. Hozzáadtam a medvehagymát és jól kikevertem. --------Elosztottam a tészta kosárkákban és mindegyikbe nyomtan egy olajbogyót. A massza éppen elég volt, jól ki van számolva.

180 fokon sütöttem 25 percig. Sülés közben kicsit felfúvódik, azután összeesik, de ez az ízén nem változtat semmit.


Ezek a sütőformák, amik nagyon jól beváltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.