2010. november 10., szerda

Cantucci/ni/ a ropogós olasz keksz


Végre nálam is elkészült ez az olasz keksz féle.
Be kell vallanom, hogy valamiért úgy gondoltam, ez egy kicsit bonyolult dolog, ezért  mostanáig halogattam a sütését. Most pedig azt mondom, hogy semmi extra tevékenységet nem igényel.
Egyszerű összeállítani a tésztát és nem macerás a szeletelés és újra sütés sem.
Jó kemény, rágcsálni való keksz lesz belőle, de meleg kakaóba mártogatva nagyon finom!

Az olaszok borba is mártogatják, pesze édes borba, mondjuk Marsalába. Én nem szeretem az édes borokat, de lehet, hogy ilyen kóstolás után megváltozna a véleményem. Egyenlőre finom volt a kakaóval is.

Dolce Vitánál olvastam róla, Ízbolygónál  és Reninél is.
Nos, a recept variálható, mindegyik más arányban tartalmazza a hozzávalókat.  Az enyém nem azért más, mert nem akartam egyiket sem, csak így jött ki. Ha valahol 25 dkg liszt van, én biztos, hogy 30-cal csinálom. A cukrot pedig kapásból csökkentem, mert nem szeretem a nagyon édeset, ezért a családom sem fogja szeretni, mert nem adok olyat nekik. A sütőpor és szódabikarbóna mennyisége pedig nálam nem grammra kimért mennyiség. Dolce Vita után szabadom, én is teljeskiőrlésű lisztből készítettem, mint annyi sok mást.

Hozzávalók:
  • 30 dkg grahamliszt
  • 2 db tojás
  • 8 dkg cukor
  • egy jó marék durvára tört pirított dió
  • 1/2 - 1 teásk. szódabikarbóna
Először robotgéppel kevertem össze, de később kézzel kellet befejezni.
A tésztából két kicsi, de formás rudat készítettem, ellapogattam és sütőpapíros tepsiben 170 fokon 25 percig sütöttem.
A hőfok is sütőfüggő, mert én legközelebb rövidebb ideig fogom sütni, szerintem 20 perc bőven elég lesz.

Sütés után hagytam kicsit hűlni, de még langyos volt, amikor ferde szeleteket vágtam belőle. Úgy írják a receptek, hogy 1 - 1,5 cm-esre szeleteljük, de nekem nem lettek egyformák.
A szeleteket ismét tepsire tesszük és oldalanként újra sütjük 7-10 percig.
Ha kihűlt, elcsomagolhatjuk. Fémdobozban jól tárolható. Nekem most üvegben van és lezárva.

A tésztába lehet tenni az eredeti mandula helyett diót, mint én, de lehet mogyorót, pisztáciát, aszaltgyümölcsöt, csokoládét. Legközelebb én is változtatok rajta.

A ropogós jelző azt jelenti, hogy szinte haraphatatlanul kemény, csak rágcsálni lehet, vagy valóban mártogatni valamilyen innivalóba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.