2011. január 12., szerda

Újévi lencseragu malachússal


A csirke elkaparja, a hal elúszik vele, a malac kitúrja. A szerencsét. Ezért kell malacot enni.
Lencsét / babot, borsót / pedig azért, hogy sok pénzünk legyen. Szeretjük a lencsét minden formában és nem csak egyszer eszünk egy évben. Általában levest szoktam az év első napjára főzni, de még előző nap elkészítem.
Az év utolsó napja is munkanap. Most kicsit kicsúsztam az időből, ezért úgy döntöttem, hogy leves helyett egy sütőben megsüthető ragut főzök, hogy ne kelljen sokat foglalkozni vele. Annyira nem kellett , hogy nyugodtan aludtam a nem létező szilveszteri műsor alatt, amíg a sütőben illatozott a ragu.
  • 0,5 kg lencse
  • 5 db közepes répa
  • 6 db közepes paszternák
  • 3 nagy fej hagyma
  • 4 krumpli
  • 1 dob. aprított paradicsom
  • 10 dkg húsos szalonna
  • 1 kg malachús
  • só, bors, borsikafű, lestyán
  • 1 ü. édes Cider / már csak két ü. maradt /
A cserépedény aljára a szalonnát tettem, amit darabokra vágtam.
Ezután a lencse mérete miatt a zöldségeket is összevágtam, de természetesen nem annyira apróra.
Tetszőlegesen belepakoltam mindent, közben ízesítettem, a húst sóztam, fűszereztem külön is.
Ráöntöttem az almabort. Nem lett édes, mert  a paradicsom ellensúlyozta. Öntöttem rá vizet is és betettem a sütőbe. Az első fél órában fokozatosan emeltem a hőmérsékletet, azután hagytam 160 fokon sülni kb. két óra hosszat. Ennyi éppen elég is volt és a folyadékot is fölszívta. Nem lett száraz, de lé nem volt már alatta.

Ezért készítettem egy pikáns öntetet, mert a lencse egyébként is szereti a tejfölt, mustárt, ecetet.
  • 1 fej összevágott hagyma
  • 1 ek. magos mustár
  • 1 ek. kapribogyó durvára vágva
  • 1 dob. sűrű görög joghurt
  • reszelt citromhéj
  • só, frissen őrölt bors
A hagymát megpároltam olívaolajon. Rátettem a többi hozzávalót és összemelegítettem. Ízesítettem és kevés vízzel higítottam.
A tányéron ezzel az öntettel locsoltuk meg a lencsés ragut. Jól esett ez a pikáns íz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.