2011. május 29., vasárnap

Csilis brokkolikrém


Ez a krém az utóbbi variációk legsikeresebbje lett. Kicsi szünet és készítem a következőt.
Amióta elérhető áron lehet brokkolit kapni, nagyon rászoktunk.  Nem is tudom, az angol gyerekek miért fintorognak tőle, bár az is igaz, ha nekem kellene azt a vízben főzött valamit megenni, talán nekem sem kellene minden napra.
Rengeteg változatban elkészíthető, nekünk jöhetne akár naponta is.
Egy ilyen túlvásárlás következménye lett ez a krém. Reggelire mégsem lehet a déli maradékot enni, de reggelire is lehet brokkolit enni.
Szép nagy fej brokkolit szedtem rózsáira és megfőztem, de épp csak annyira, hogy ne legyen nyers. Igaz, nyersen is meg lehet enni, de nem akartam ennyire sokkolni a családom. A szárát és a rózsákról levágott kisebb szárakat majd egy levesben fogom elhasználni.
Késes aprítóban kevertem össze.
  • főtt brokkolirózsák  kb. 30 dkg
  • krémfehérsajt kb. 15 dkg
  • tejföl 20%-os 
  • párolt, kissé pirított hagyma, egy nagy darab
  • frissen őrölt bors
  • csilipaprika
  • olívaolaj a hagymával együtt
Érezni benne a brokkoli darabosságát, mert ezt a gép sem tudta pépesíteni.

2 megjegyzés:

  1. Jól hangzik! Nálunk a padlizsánkrém a legkedveltebb, viszont brokkolit még nem próbáltam krém formában, egyik nap vacsorára mindenképp megcsinálom! Imádom a brokkolit! :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is a padlizsánkrém a legkelendőbb, de szerencsére " jó nevelést " kapott a családom. Mindent bevállalnak.
    A következő a karfiolkrém lesz, amit kipróbálok.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.