2011. május 29., vasárnap

Pikáns, sült kaliforniai paprika


A kaliforniai paprika is azok közé a zöldségek közé tartozik, amelyek túlnőtték magukat az eredeti felhasználási módjukon. Gondolom , szimpla kiegészítőnek indult a szendvicsek mellé, de ott ahol már régóta előfordul napi szinten a bevásárlókosarakban, kitaláltak belőle  néhány nagyon finom köretként készíthető változatot. Főleg a piros fajtája nagyon élvezetes, mert az édeskés íze könnyebben teszi elfogadhatóvá.
Gyerek koromban néha ettünk ecetes paprikát, amit előtte megsütöttek és lehúzták a héját. Finom volt, de sokáig nem készítettem. Később a paprika nem volt olyan, amiből jó lett volna. Azt hiszem a vastagabb húsú paprika kellett hozzá.
Nekem ez az enyhén ecetes változat nagyon ízlik. Készítettem már korábban is, és többször ettük vacsorára valami mellé. Sült piros paprikám szinte mindég van a fagyasztóban télire, de amióta a Lidl-ben vettem egy üveges fajtát, azóta ezt is szívesen használom.
Összesütve a zöld és sárga paprikával, ezek is jó ízűek lettek, pedig külön a zöld - ami egyébként még éretlen, mert piros lesz belőle - nem igazán ízletes.
  • 3 fej hagyma szálasra vágva
  • 2 piros kalif.paprika
  • 1 zöld és 1 sárga paprika
  • 1 dl ecetes lé az üveges paprikáról / balzsamecetttel helyettesíthető /
  • só és bors


Megpróbáltam megsütni a hagymát, hogy ne csak főljön, de legyen egy kis sült íze is. 
A paprikákat is erős tűzön, gyakran kevergetve sütöttem meg.
Elfőztem a keletkezett levet és ráöntöttem az ecetes lét.

Sajt mellé, hús mellé, szendvicsbe vagy egyszerűen csak pirítóssal, főtt tojással, mindenképp nagyon finom. Langyosan vagy hidegen, mindegy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.