2011. november 2., szerda

Céklás muffin



Nem újdonság, ha egy sütemény a hozzávalók között valamilyen zöldségfélét is tartalmaz. Van répás, van cukkinis és van céklás is. Nekem mindegyik nagy kedvencem, de a répás volt az első, ezért ezt szoktam meg és ehhez jobban hasonlít a céklás íz.
A sült cékla ízét különösen kedvelem, ilyenkor már elkezdődik nálunk a cékla evés és tavaszig abba sem hagyjuk. Most is készült egy adag, méghozzá rozmaringgal, fokhagymával és balzsamecettel.
Na, ebből a céklából tettem a süteménybe, mert nekem akkor és ott kellett sütnöm egy muffint.
Úgy gondoltam, nem lesz nagyon kirívó az íze a sok csokoládéval, de ha mégis, az csak jót tesz majd neki.

 Hugh Fearnley-Whittingstall   receptje és úgy gondoltam, megtartom magamnak, de szívesen megosztom az érdeklődőkkel.

  • 25 dkg főtt cékla reszelve  ----  nálam sült cékla 
  • 25 dkg vaj   / margarin /
  • 25 dkg étcsokoládé --- vagy 20 dkg csokoládé és 1ek. kakaópor
  • 25 dkg cukor --- nálam barnacukor / nem a koronás színezett fehércukor /
  • 3 egész tojás
  • 15 dkg liszt  ---- nálam grahamliszt
  • 1 cs. sütőpor
A vajat és a csokoládét összeolvasztjuk.
A tojást, a cukrot kikeverjük és hozzáadjuk a céklát meg a többi hozzávalót.
A muffin tésztáját nem kell nagyon kikeverni, mert akkor nehéz lesz. 


Ebből a mennyiségből kb. 24 - 26 db lesz, tehát ez egy dupla adagos mennyiség. 


Közepes sütőben kb.  170°C-on sütjük 20 - 25 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.