2012. január 14., szombat

Szilvalekváros párnák


Ez a sütemény annyira egyszerű, hogy még nekem is sikerült. Többször írtam már, hogy nem vagyok megszállott sütemény készítő, de enni szeretem. Így aztán kénytelen vagyok belefogni, mert a cukrászdai minőség vagy ócska vagy drága.
Ez a recept az egyik kolléganőmtől való, de az ő süteménye nem volt annyira kelt tészta jellegű, mint az enyém. Az kicsit omlósabb tésztájú volt.
Igaz, a receptet egy hétig memorizáltam, mert valahogy nem volt időm leírni, de állítom, hogy jól emlékszem rá. Most már csak az elkészítés technikájában lehet a különbség. Nem baj, nekünk így is ízlett.




  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 6 dkg porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • 2 dkg élesztő
  • 2 evőkanál tejföl
  • kb. 1/2 dl tej
A késes robotgéppel kevertem össze a tésztát, de az élesztőt előzőleg felfuttattam  cukros tejben.
Nekem ugyan több lisztet vett fel, de talán a tojások is nagyobbak voltak, a tejet sem mértem ki és a kanalam is valószínűleg nagyobb volt.

Kifliket formázni sem volt kedvem, mert akkor a kiszúrt köröket kellett volna feltekergetni a megtöltés után. Egyszerűbb volt ezzel az ügyes kiszúró és összenyomó formával megcsinálni. Így lett belőle párnácska.
Az utolsó adagnál már nem akartam több maradék tésztát, ezért valódi kifli formára vágtam fel.


Előmelegített sütőben  170 fokon sütöttem kb. 12 percig. Később már rövidebb idő alatt megsült.
Még melegen beleforgattam porcukorba. Ezért is van viszonylag kevés cukor a tésztában és ezért nem volt baj a savanykás lekvár sem.
Bőven tettem bele lekvárt is, mert így megtöltve nem folyik ki belőle, de ez a lekvár egyébként is elég sűrű volt.
Ez még a nyári, Noszvajról hozott szerzemény. Cukor nélkül készült, kellemesen pikáns és üstben főzték.
Amikor készen lettem, akkor vettem észre, hogy mennyit elhasználtam. Bizony több, mint a fél üveggel elfogyott.
A bejglibe való diós és mákos töltelék is nagyon finom lenne benne, de lehetne gesztenyés töltelékkel is készíteni.
A cukorba forgatás miatt viszont az ilyen töltelékekbe szerintem kevesebb cukor kellene.


Amíg írtam ezt a bejegyzést, ettem még süteményt és most, hogy kihűlt, már egészen olyan volt, mint amit kóstoltam. Egyszóval, semmi baj a recepttel csak frissen, melegen puhább a tészta, azért volt más.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.