2012. február 5., vasárnap

Hagymapakora csilis mangóval


A pakora indiai zöldségétel, ami nagyon leegyszerűsítve úgy készül, hogy keverünk egy palacsinta tésztát, beletesszük a kedvünk szerinti zöldségeket, megfűszerezzük és kanalanként az olajba adagolva kisütjük.
Nekem sajnos nem volt sem sárgaborsólisztem, sem csicseri lisztem, de be fogok szerezni egy adagot, mert kíváncsi vagyok, milyen lenne a tészta ezekkel.
Most én telj. kiőrl. rozsliszttel készítettem, ezért kicsit sötétek, de nincsenek megégve.
Igazából nem rajongok az ilyen olajban sütött ételekért. Az utóbbi években a tudatosabb táplálkozás és az " ételmód " váltás miatt nagyon ritkán kerül az asztalunkra.
A sok zöldség felhasználhatósága viszont szimpatikussá tette.
Az eredeti recept szerint a hozzávalók

  • 12 dkg csicseriborsó- vagy sárgaborsóliszt
  • 7 dkg sima liszt
  • 1 tojás
  • 4 nagy fej hagyma
  • 4 ger. zúzott fokhagyama
  • 1,5 teásk. sütőpor
  • 1 tk. őrölt csili / cslipor /


Az én fűszerezésem szerint került bele

  • 1 evőkanál  zöld za'atar
  • 1 ek. barna za'atar
  • 1 tk. rómaikömény
  • 1 tk. frissen őrölt bors
Azért, hogy legyen mibe mártogatni, készítettem egy mangószószt. Természetesen csilivel.
Egyszer egy alkalmi vételnél két mangót néhány napi utóérlelést követően betuszkoltam a fagyasztóba, mert aktuálisan nem volt semmi ötletem vele.
Most kiolvasztottam és kiderült, hogy nem is volt nagyon éretlen.
Botmixerrel összetörtem, de nem teljesen pépesre és belekevertem egy kicsi üveg csilikrémet.
Ízesíteni is akartam, de úgy döntöttem a kóstolásnál, hogy ebbe ugyan nem kell semmi más.


A zöldségpakorát bármiféle vékonyra szeletelt zöldségből hasonló módon lehet elkészíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.