2012. február 5., vasárnap

Kovászos zsömlék


Mostanában gyakrabban sütök kovásszal, mert olyan hideg van a konyhámban, hogy simán eláll a kovász kint a konyha pulton is. Nem kell hűtőben tartani, ezért állandóan szem előtt van, egész héten várakozik, pénteken megetetem és szombatra feléled, mert akkor már csinálok neki egy kis meleget éjszakára. Vasárnapra egy kenyérhez még marad aktív kovászom, ezért azzal sütök, a többi pedig ismét vár a sorára egy hétig.
A mai kenyeremről nem tudtam képet hozni, mert már órák óta kel és még mindég nem érte el a sütési állapotát.

A zsömléket és a virslis tekercsek tésztáját  még előtte kevertem be, mert ebbe több élesztőt tettem.

  • 15 dkg kovász
  • 1 tojás sárgája
  • 2,3 dkg élesztő / ennyi maradékom volt /
  •  375 gr. kefír -- ez egy nagy doboznyi mennyiség
  • 2 ek olaj
  • 2 ek. lenmagpehely
  • kb. 60 dkg liszt, de  ezt pontosan nem mértem, mert úgy adagoltam hozzá, hogy jó állagú tésztát kapjak
Ez a tészta is lassan kezdett kelni, de amikor már meleg volt a konyhában, akkor beindult.
A zsömlék nagyon könnyű, laza szerkezetűek lettek, jól fölfújódtak.  Szépek lettek.
Szerintem a kovászos tészta rugalmasabb, jól kezelhető, de lehet, hogy nincs igazam, nekem most mégis úgy tűnt. Könnyű volt vele dolgozni.

2 megjegyzés:

  1. Gyönyyörűek!
    Nekem is ez a tapasztalatom, rugalmasabb a kovásszal a tészta. Amit még észrevettem, az öregtésztát, ha kikeverem egy adag liszttel, vízzel , élesztővel és hagyom felfutni, majd visszaesni, akkor az is igen jó állagú tészta lesz.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Akkor mégis csak jól éreztem, pedig én nagyon lezser vagyok sütés terén.
    A felélesztett öregtésztát én is szeretem, mert lazább lesz így a zsömle tőle.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.