2012. március 31., szombat

Lazac steak barna rizzsel és zöldség raguval



Csak azért mentem el az Auchan-ba, hogy halat vegyek. Ez a legközelebbi beszerzési lehetőség, ezzel kell beérni. Nem érdemes egy alkalomra való menyiséget venni, mert mindenből van leeső maradék és nagyobb mennyiségből jobban lehet osztani.
Amikor eltettem a halakat, előkészítettem egy rizottóhoz való adagot, ami vegyes volt a lazac és az afrikai harcsa darabjaiból. Azt már a múlt héten megfőztem, most a lazac volt soron.

A fagyasztóból kivett halat kiolvasztottam, kicsit besóztam, megborsoztam, rákentem a leves főzésénél megmaradt reszelt gyömbért és rácsavartam a szeletekre egy fél citromot. Jó sok lé jött ki belőle, ezért jól látszott kb. öt perc múlva, hogyan főzte meg a halat a citrom.
Legközelebb igazi ceviche-t / szevicse / készítek majd belőle.

A zöldségraguhoz répakarikákat,  cukkinit, gombát, brokkolit, karfiolt tettem  és vajas olajon összepároltam.
Besűrítettem egy fél zacskónyi vargányagomba krémleves alappal és tejszínnel.

Gyakran használok barna rizst, most is azt főztem, hogy a férfi gyomornak is elég laktató legyen.
A pácolt halat szintén vajas olívaolajon sütöttem meg.
Sikerült nem kiszárítani, mert hamar megsül, csalóka lehet a sütési idő.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.