2013. június 1., szombat

Cukkinis ragu libasülttel


Hát, igen! Most valóban nem a hús az első.
Írtam már, hogy nyáron nagy kedvence a családnak az ehhez hasonló zöldséges raguk minden változata.
A gömbcukkini új ismeretség és kedvencem lett, de sajnos eddig csak a Lidl-ben tudtam venni, ráadásul most már drágább, mint eddig volt és drágább, mint a hagyományos.
Még mindég úgy látom, hogy tömörebb a húsa, nem fől szét olyan könnyen, mint a másik, igaz vigyázok is rá főzés közben.


Laktató, egytálételnek is beillő ragu lett belőle és annyira egyszerű elkészíteni, hogy az már nem is recept.

  • olívaolaj és vaj keverékén nagyobb kockákra vágott hagymát / lila és fehér vegyesen / fonnyasztottam
  • fokhagymát is tettem hozzá, mert a cukkini szereti
  • hozzáadtam az összevágott cukkinit és tovább főztem erős tűzön, hogy ne tudjon sok levet kiengedni magából és inkább süljön
  • só, bors, toscan- és provanszi fűszerkeverék
  • kb. 1/2 dl fehérbor
  • 1 dob.  nagy szemű konzerv fehérbab
  • 1 dob kockázott paradicsom konzerv



A hagyma ágyon sült libahús csak kiegészítő volt. Tulajdonképpen én nem is rajongok a libáért, mert amikor leesik a hús a csontról, akkor is szálakban jön le.

Mondjuk egy ropogós friss kenyér és egy pohár fehérbor  tökéletesen elég lett volna hozzá!

2 megjegyzés:

  1. De szép színes:) És libahóssal, ej, évek óta nem ettem libahóst, amióta a szüleim nem tartanak libákat:)

    VálaszTörlés
  2. Hát, gyerek koromban én is olyat ettem, ami az udvaron szaladgált, de azóta csak ritkán veszek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.