2014. március 16., vasárnap

Húsgolyók medvehagymás gorgonzola mártásban


Medvehagyma szezon van, de anélkül, hogy megbotránkoztató lennék, el kell, hogy mondjam, ma már nem hoz annyira lázba, mint évekkel ezelőtt. Amikor még alig lehetett kapni, jó volt a tavasz első friss hajtásaival találkozni, izgalmas ízeket és különleges recepteket megismerni. Azután következett az, hogy eltegyem télire, hiszen a zöld íz télen is kell, de aztán kiderült -- mint annyi másnál --, hogy a szezonális alapanyagok abban az időben az igazán izgalmasak, amikor épp itt az idejük. A télire eltett tetemes mennyiségű medvehagyma bizony ott áll a fagyasztóban most is, mint tavaly.
Olyan sok zöldség van a téli időszakban, hogy erre az igazán tavaszi ízre nem is volt szükség.
Most azonban jólesik a frissessége.


Eredetileg csak egy egyszerű hús nélküli tésztaszósz volt a terv, de a fiúk kedvéért mégis átterveztem.

  • Maradék kb. 40 dkg darálthúsból készítettem apró húsgolyókat. Különösebb ízesítés, fűszerezés nélkül--csak só és bors meg cayenne bors -- kevés olajon megsütöttem.
  • A visszamaradt olajba csilis olajat öntöttem és megpároltam rajta egy fej apróra vágott hagymát.
  • Beletettem egy nagy csokor csíkokra vágott medvehagyma levelet és egy kisebb csomó snidlinget.
  • kb. 3 dl tejszínnel öntöttem föl és 15 dkg krémes, kissé túlérett gorgonzola sajtot tettem bele / ettől elég markáns íze lett, de kevesebb sajttal is tökéletes lenne a szósz / --esetleg más sajtot is tehettek bele
  • kb. 1dl tészta főzővizet öntöttem még hozzá, mert nagyon sűrű lett
  • egy 5 dkg-os vaj darab, só, frissen őrölt bors és ennyi!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.