2014. július 5., szombat

Házi rétes kézzel húzott tésztából


Nincs semmi újdonság ebben a receptben, egyszerűen úgy gondolom, időnként le kell ellenőrizni azokat a recepteket, amelyek ilyen népszerűek, mint ez a rétes recept.
30 000-es nézettség már felelősséggel jár!

Köztudott már, hogy én nem szeretek sütni, mert nehezen viselem az ezzel járó kötöttséget. Az alkotás öröme nálam egyenlő azzal a  szabadsággal, amely megengedi a receptek átalakítását úgy, ahogy éppen  a hangulatom megengedi és kívánja.

  • 35 dkg liszt
  • 2 evőkanál puha zsír
  • 1 tojás
  • 2 dl langyos víz 1/2 kávéskanál sóval és 1/2 kk. 10%-os ecettel elkeverve
Ez az eredeti hozzávalók listája, de egy kis eltéréstől ez még tökéletesen használható. 
Most is ez történt, mert a tojás elég nagy volt, a vizet meg egy laza mozdulattal beleöntöttem egyszerre a lisztbe, ezért még kellett hozzáadnom, hogy ne legyen ragacsos.
Mivel már nem először csináltam ilyen rétest, meg tudtam állapítani, mikor lesz jó állagú a tészta.
Három adagba szedtem szét és enyhén megolajozott kézzel kigömbölyítettem a tésztát és pihentettem egy fél órát.

Közben főztem egy adag grízt, mert úgy gondoltam, ezt fogom használni, hogy ne legyen nagyon vizes a töltelék. 
Lehetett volna búzacsíra is, meg darált dió vagy darált keksz.


A tészta nagyon jó állagú, jól nyújtható volt és meglepetésemre szinte nem is szakadt el sehol.
Ha kisebb lyukak lesznek rajt, az nem gond, hiszen a feltekerésnél úgyis eltakarják egymást.
Látszik a képen, milyen vékonyra lehetett nyújtani.


Olajjal elkevert tejföllel kentem meg a tésztát és erre tettem a tölteléket.
Az elkészült rétest is ezzel kentem meg, ezután ment a sütőbe.
A meggyes és a túrós töltelék alá is tettem a grízből. Egyáltalán nem rontott rajta!


200°c-os sütőben sült kb. 20 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.