2014. július 5., szombat

Spenótos, kéksajtos tészta


Tulajdonképpen nem is érdemel receptet ez a tészta étel, csak azért írom le, hogy ötletadónak szolgáljon.
Nálunk a spenót nem egy nemszeretem étel, ezért köretként is többször késztettem már, egyszerűen csak fokhagymával és vajjal párolva, szép nagy leveles spenótból.
Tésztaszósz is volt már többször, de csak akkor csinálom, ha van leveles spenótom, Ez lehet friss, de lehet fagyasztott is. Most ez utóbbira volt lehetőségem.

  • Olívaolaj és vaj keverékén megpároltam egy nagy fej apróra vágott hagymát és 4 duci gerezd lereszelt fokhagymát
  • 25 dkg fagyasztott leveles spenótot tettem rá, picit megsóztam, hogy a hagyma könnyebben puhuljon,   és letakarva kb. 10 percig pároltam
  • Ezután megborsoztam és reszelt szerecsendióval fűszereztem
  • Hozzáadtam 15 dkg márványsajtot és 2 dl tejszínt, majd összeforraltam
  • 2 dl tészta főzővizet öntöttem rá, ezután belekevertem a valóba al dante-re főzött tésztát
  • Frissen őrölt bors és frissen reszelt szerecsendió ízesítette
Azért nem szabad teljesen megfőzni a tésztát, mert a szósszal összekeverve még forralni kell egyet rajta, de a puhára főzött tészta elázik és túlfől.


Kellett hozzá még folyadék, ezért a tészta főzővizéből öntöttem hozzá.
Jó ízű, kissé krémes állagú tésztaszósz lett a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.