2014. július 5., szombat

Rozmaringos, fokhagymás sült krumpli köret


Az eredetije Jamie Oliver nevéhez fűződik, bár több műsorban láttam már, de én eddig még csináltam meg.  Nem azért, mert túlságosan bonyolult lenne, inkább azért, mert előre kell gondolkozni és így több időt vesz igénybe.
A krumplikat héjastul kell megfőzni---persze alapos mosás után---, de nem teljesen puhára. Legalábbis én így gondoltam. Ugye nem csodálkozik azon senki, hogy nem egy írott recept alapján készítettem el, hiszen erre nincs is szükség.

A félig megfőzött krumplikat gyorsan lehűtöttem, hogy állás közben se főljenek tovább, azután teljesen kihűtöttem, hogy kicsit megdermedjenek.

Készítettem egy gyorspácot a krumpliknak úgy, ahogy én gondoltam.

  • kb. 1 kg félig főtt krumpli
  • 2 dl olívaolaj és napraforgóolaj keveréke
  • só, frissen őrölt bors
  • reszelt fokhagyma
  • provanszi fűszerkeverék
  • apróra vágott friss rozmaring
A főtt krumplikat tenyérrel összenyomtam úgy, hogy ne essenek szét, de azért laposak legyenek és beleforgattam az ízesített olajba.
Sütőpapírral bélelt tepsire raktam mindet, a maradék pácot pedig elosztottam a krumplik tetején.


200°c-os sütőben ropogósra sütöttem kb. 40 perc alatt. Ha szükséges, félidőben meg kell fordítani, hogy mindkét oldala megpiruljon.
Nemcsak csodás illatok terjengtek a konyhában, de nagyon finom is lett. Sült liba körete volt, de bármilyen sült mellé méltó kiegészítő lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.