2015. június 21., vasárnap

Tavaszi zöldségek egy tálban


Van egy kedves ismerősöm, aki évek óta minden tavasszal meglep ilyen finomságokkal.
/ meg kaporral, meg uborkával, meg cseresznyével, meg paradicsommal..... /
  • újhagyma -, répa-, borsó-, saláta-, petr.zöld
  • olívaolaj
  • vaj
  • himalájasó
  • frissen őrölt bors
  • 1 mk. provanszi fűszerkeverék
A kolbászok miatt nem akarok külön reklámot csinálni, de már többször találtam a Lidl-ben olyan terméket, ami  80 % feletti húst tartalmaz. Ez azért nem rossz arány. Most ilyen grill kolbászokat vettem és nagyon finom volt. Ez most kéksajttal dúsított, az előző pedig paprikás - kissé csípős volt. Látszik, hogy milyen tömör, húsos az állaga. Nem túl sós, mert nem szeretem a sós termékeket. Az mindég gyanús, mert azzal fedik el az gyengébb minőséget.



  • Olívaolaj és vaj keverékén kissé megsózva megpároltam a kisebb - nagyobb darabokra vágott hagymát, néhány zöld szárral együtt.
  • Hozzáadtam szinte egyszerre a frissen kifejtett borsót
  • a pici répákkal együtt --- ezeket azért szokták a kiskertekben kiszedni, hogy a nagyon sűrűn kelt magokat ritkítsák a többi javára.
Meghámozni nem kell, de még lekapargatni sem, csak alaposan megmosni. Kidobni viszont vétek!

  • Amikor minden kicsit ressre megpárolódott, akkor tettem bele a nagyobb darabokra vágott salátaleveleket --- ezek sem fejesedtek még meg, de ritkítani kell ezt is.
  • Só, bors és a fűszerkeverék-------víz nem kell hozzá, mert van annyi nedvesség ezekben a friss zöldségekben, ami elég a párolódásukhoz.
Nem hiszem, hogy van olyan, aki ezt ne enné meg szívesen!
Friss zöldségek ropogósan, kissé édeskésen és egészségesen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.