2016. május 8., vasárnap

Túrós, sajtos, zabpelyhes lepénykék

Túrós, sajtos, zabpelyhes lepénykék --- vacsorára vagy köretként
Talán nem kalóriaszegény, de szénhidrát szegény és van benne bőven fehérje is. 
Most én spenót mellé sütöttem, hogy ne mindig a tojás legyen, meg egyébként is jön a Húsvét a sok tojással.
Sósan és édesen is lehet enni, ízlés szerint variálható.


 -- 25 dkg túró
-- 40 dkg sajt
-- 4 db tojás
-- 10 dkg zabpehely / apró szemű / 
-- só, bors

Mindent összekevertem és lepény formában sütőlapra tettem.
190 - 200 °C-os sütőben kb. 12 - 15 perc alatt megsütöttem.



25 dkg túró --- 333 kcal // --fehérje 45 g
40 dkg trappista sajt -- 1316 kcal // --fehérje 92 g
4 db tojás -- 303 kcal // --fehérje 28 g
10 dkg zabpehely -- 364 kcal // -- 13 g

össz.: 2316 kcal // -- 178 g

Nyolc lepényt csináltam
290 kcal / db
22,25 g fehérje / db


 Lehet sósan enni pl. fokhagymás tejföllel vagy joghurttal, de lehet zöldfűszeres öntettel is.
--- Lehet édesen is enni, akkor természetesen a só és bors helyett egy kevés cukor vagy valamilyen édesítőszer kell bele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.