2018. augusztus 5., vasárnap

Tintahalas tészta tejszínes lazacos raguval


Fekete tészta. Mi legyen vele? Sajnálom, ha csalódást okozok, de én bizony az első alkalommal , amikor ilyen tésztához jutottam, nemes egyszerűséggel csodás túróstésztát csináltam belőle.
Azért, hogy megadjam a módját, nagyon finom , krémes és nem savanyú házi túróval és házi tejföllel kevertem össze. Természetesen házilag füstölt pirított szalonnakockákkal 💖😊


Azután elhatároztam, hogy legközelebb valami jobban illő ragut vagy szószt készítek majd.
Nos, azt gondolom, ez elég jól illik a tésztához.




  • Olívaolaj és vaj keverékén felszeletelt póréhagymát pároltam // eredetileg újhagymát írt a recept //
  • Apróra vágott kaprot adtam // kb. 1 ek // hozzá és jól átkevertem 
  • 11 dkg volt a lazac szelet, amiről lehúztam a bőrét és felkockázva az alapra tettem
  • Beleöntöttem 2,5 dl száraz fehérbort
  • Addig kell párolni, amíg a lazac egy kissé szétesik
  • Hozzáadtam 25 dkg fagyasztott apró garnélát, amit forró vízzel leöntöttem, állni hagytam öt percig és leszűrtem
  • 1,5 dl tejszínnel felöntöttem és összeforraltam
  • Sóztam, borsoztam
A kifőlt fekete tésztával összekevertem a ragut.

A recept szerint kellett volna hozzáadni 6 db kockákra vágott paradicsomot a garnélával együtt, de ezt én kihagytam. Valahogy nem hiányzott ezekhez az alapanyagokhoz, de biztos nem rontotta volna el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.